Gå til innhold
Arkivverket
TrygveM

Aner i Nordland.

Recommended Posts

TrygveM

jeg søker en Ole Pedersen (1794-1861). Jeg er ikke sikker på hvor han er født, men trolig i Nordland. Han var gift med Lisbet Maria Sørensdatter Nedermann (1795-1878).Jeg klarer ikke å finne ham. Kan dere hjelpe?

TrygveM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frank H. Johansen

Hvilke holdepunkter har du på ham? Hvor levde han og hvor døde han? Hvor og når giftet han seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Erik Berntsen (som også er medlem her) omtaler paret på sin hjemmeside. Han har ikke oppgitt kilde for informasjonen, men skriver at Ole Pedersen var født på Søberg i Bø i Nordland fylke. Det er kanskje noe og begynne med ihvertfall. Jeg kikket raskt gjennom kirkeboka for Bø 1794, men fant i farten ingen som passet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johan I. Borgos

I den gamle Bø bygdebok har forfatteren, Rolf Straume, ei lang utredning om hvem Ole Pedersen kan være sønn til, men uten noen klar konklusjon. Jeg vil tro at sesjonslistene fra 1814 og utover kan gi gode spor (gutter fra 2 år og oppover blei tatt med).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johan I. Borgos

Jeg har skanna det som står i Bø bygdebok, men fila er nesten 2000 Kbyte, og jeg ser det står "Maks størrelse for enkeltfil: 500K". Send meg ei personlig melding, så skal vi finne en måte å overføre den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael Moum

I 1801 finner jeg 2 Ole Pedersen som aktuelle.

Nr. 1 på Lokøen. Han ble dpt. 1 søndag i faste 1792 fra Sandvigen.

Nr. 2 på Malnes. Han ble dpt. 4. sønd. e. Trinit 1795 fra Malnes.

Som man ser så var ingen av disse født på Søberg.

Mvh Michael

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.