Gå til innhold
Arkivverket
Solfrid Vestaberg

Adressebøker for Kristiania/Oslo 1910 og fremover

Recommended Posts

Solfrid Vestaberg

Noen som har tilgjengelig adressebøker for Oslo? Hvilke perioder ble det utgitt adressebøker etter 1910? Jeg leter etter Magda Gustava Therese Johnsrud f. Olsen f. 08.11.1889. Jeg vet hun bor på Kampen i 1910. Hennes eldste sønn dør når han er veldig liten, men jeg klarer ikke å finne han død i kirkebøkene for Kampen. Tenkte at hennes adresse kunne gi meg ett tips på hvor jeg skulle lete. Hun skiller seg i 1918 og reiser til Danmark, så Anker Monrad dør isåfall mellom 1910 og 1918. Anker er f.14.02.1909 og døpt 14.03.1909 i Kampen kirke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (privat)

Adressebøkene for Kristiania var årvisse.

I nettopp 1918 er det tre Magda Olsen: Ei enke i Markveien 52B, ei frøken i Gjetemyrveien 33D, og ei kontordame i Elisenbergveien 10.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solfrid Vestaberg

Kjempefint, men ingen Magda Johnsrud? Siden adressebøkene er årvise så er vel også muligheten for å finne henne tidligere. Hun var gift med Emil Johnsrud, men allerede i 1910 folketellingen så bodde de hver for seg. Men, jeg kan sjekke forsåvidt dem ut alle tre hvis jeg finner ut hvilke kirkesogn de forskjellige gatene tilhører :)

Adressebøkene for Kristiania var årvisse.

I nettopp 1918 er det tre Magda Olsen: Ei enke i Markveien 52B, ei frøken i Gjetemyrveien 33D, og ei kontordame i Elisenbergveien 10.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint, men ingen Magda Johnsrud? Siden adressebøkene er årvise så er vel også muligheten for å finne henne tidligere. Hun var gift med Emil Johnsrud, men allerede i 1910 folketellingen så bodde de hver for seg. Men, jeg kan sjekke forsåvidt dem ut alle tre hvis jeg finner ut hvilke kirkesogn de forskjellige gatene tilhører :)

Ingen Magda Jo(h)nsrud. Jeg har bare 1918-årgangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solfrid Vestaberg

Finner du en Christian Coblens?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Randi Overgaard

Skilsmissebevillingen dateret 05.04.1918 er givet til: Magda Therese Gustava Andreassen (Johnsrud)f. Olsen.

Hun kan muligvis findes under navnet Andreassen. (Hun var født 04.11.1889, døbt 26.12.1889 #203 i Kampen sogn).

Bliver gift igen 23.08.1919 i Oslo. I 1920 bosat Oppegård, Magda & Peder Overgaards første fælles barn - Per - født 16.06.1920, døbt i Ski.

Rejser 1921 til Danmark.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner du en Christian Coblens?

Ingen Coblenz eller Koblenz, dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skilsmissebevillingen dateret 05.04.1918 er givet til: Magda Therese Gustava Andreassen (Johnsrud)f. Olsen.

Hun kan muligvis findes under navnet Andreassen.

Jeg finner heller ingen Magda Andreassen. Adresseboka for 1918 ble trykket i januar 1918, slik at mange av personopplysningene sikkert skriver seg fra 1917.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Randi Overgaard

Tak for forsøget med navnet Andreassen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solfrid Vestaberg

Sier som Randi tusen takk for hjelpen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive