Gå til innhold
Arkivverket
Øyvind Kallstad

Hjelp til tyding: forlovelse

Recommended Posts

Øyvind Kallstad

Jeg sliter litt med å finne ut mer om min ane (Randi) Marie Olsdatter, født i Skedsmo, gift med Elias Hansen. Så kanskje hvis noen kan hjelpe meg med å tyde forlovelsesinføringen deres så håper jeg at det kommer frem noe mer informasjon som kan hjelpe meg videre.

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Aker, Forlovererklæringer nr. 4 (1778-1831), Forlovererklæringer 1830, uten sidenr.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7711&idx_id=7711&uid=ny&idx_side=-160

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061109030552.jpg

Nederst på side 2 - jeg tror kanskje det fortsetter på neste siden også.

Er spesielt interessert i å vite hva foreldrene hennes het. Faren er vel Ole Christophersen, og moren Anne Dorthea.. men er det Jakobsdatter? Gundersdatter?

Og hva står med liten skrift over navnene deres?

På forhånd takk.

Mvh

Øyvind Kallstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Elias Hansen, 29 Aar gl., paa Frogner-Eje, og Pigen Marie Olsdatr, 26 3/4 Aar gl., paa søndre Froen. - Han er født i Christiania af Hans Olsen og Johanne Olsdtr, døbt i Garnisons Kirken d. 28 Aug. 1801 og confirmeret ibid d. 6te October 1816, og siden været her i Menigheden. - Hun er født i Skydsmoe Præstegj. af Ole Christophersen og Anne Dorthea Jacobsdtr /NB efter eget Opgivende / døbt 26te December 1803 og confirmeret i Aggers Kirke 30te Octbr 1819, samt ligeledes siden vert her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind Kallstad

Takker og bukker. Det var raskt levert!

Mvh

Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive