Gå til innhold
Arkivverket
Gro Vasbotten

(Møre og Romsdal) Lars Tidmansen Ekrem Sylte (Løst)

Recommended Posts

Gro Vasbotten

Lars er født på Ekrem i Vanelven, Møre og Romsdal 20.11.1823. Karen Andersdatter er født 5. mai 1823 på Askøy i Hordaland eller i Askvoll, Sunnfjord. Jeg finner dem i FT 1865, 1900 og 1910, men skulle gjerne ha funnet giftermålsdato, noen som vet.

Historien i familien er at Lars dro fra Ekrem, Sylte i Vanylven som er en av de første fjordene inn nord for Stad, til Hardanger for å kjøpe ei Hardanger-jekt, på veg heim igjen skal han ha funnet seg ei kone. Trolig er ekteskapet inngått på vegen heim. Tidspunktet er rundt 1850. Gro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Randi Elisabeth Haugros

De giftet seg i Vannylven i 1850, par nr. 4

Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Vanylven i Vanylven, Ministerialbok nr. 501A06 (1844-1868), Ekteviede 1850, side 165.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2238&idx_id=2238&uid=ny&idx_side=-165

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050728010450.jpg

Mvh Randi Haugros

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gro Vasbotten

Tusen takk. Gro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gro Vasbotten

Løsning: Hennes fødested: Strudshavn, hennes far Anders Olsen Bastenæsset. Strudshavn var det gamle navnet for Askøy sokn.

Og de ble gift 20. mai 1850 i Vanylven. Gro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tine Fagerlund

Hei :)

Lars og Karen er mine tipp-tipp-oldeforeldre, deres sønn Severin var min oldefars far (på min farfars side).

Har dessverre ikke kommet så mye lengre på disse to, og lurer på om dere kanskje kan hjelpe meg videre? :)

Tine :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive