Gå til innhold
Arkivverket

I hvilket forum skal man plassere spørsmålene?


Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Jeg sliter litt med å vite hvilke typer spørsmål som ikke hører under brukernes forum skal hen? Da tenker jeg spesielt på "Spør Statsarkivet og "Oppslag i kilder"

 

Mvh

Solfrid

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Brukernes forum er det andre brukere som svarer, mens hvis du ber om oppslag i en kilde i et statsarkiv, så legger du det inn på et av Spør statsarkivet-sidene alt etter om kilden befinner seg i Bergen, Trondheim eller Tromsø.

 

Debattene er åpne, så det kan bety at selv om du spør et statsarkiv om noe så svarer andre brukere, men statsarkivene skal lese svaret og korrigere/tilføye hvis opplysningene du da har fått oppgitt ikke stemmer.

 

Du kan lese mer om foraene og hva som skal hvor her: http://www.arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet/Debatt/Debattforaene

 

Ikke vær redd for å legge spørsmålene feil - vi kan evt. flytte og da lar vi det ligge igjen en sti der du opprinnelig la spørsmålet ut, slik at du lett finner det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Brukernes forum er det andre brukere som svarer, mens hvis du ber om oppslag i en kilde i et statsarkiv, så legger du det inn på et av Spør statsarkivet-sidene alt etter om kilden befinner seg i Bergen, Trondheim eller Tromsø.

 

Debattene er åpne, så det kan bety at selv om du spør et statsarkiv om noe så svarer andre brukere, men statsarkivene skal lese svaret og korrigere/tilføye hvis opplysningene du da har fått oppgitt ikke stemmer.

 

Du kan lese mer om foraene og hva som skal hvor her: http://www.arkivverk...t/Debattforaene

 

Ikke vær redd for å legge spørsmålene feil - vi kan evt. flytte og da lar vi det ligge igjen en sti der du opprinnelig la spørsmålet ut, slik at du lett finner det igjen.

 

Ups, litt småflau over at jeg ikke fant linken angående debattforaene, men uansett tusen takk for oppklaringen og linken :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.