Gå til innhold
Arkivverket
Gunn Mathisen

Helmer Johan Hansen

Recommended Posts

Gunn Mathisen

Helmer Johan f. 1851 i Brønnøy var sønn av Hans Olai Pedersen. I 1875 ble han gift i Torsken med Engel Kirstine Andreasdtr. Bosted Grundfarnes. helmer levde i 1910, men spørsmålet er når og hvor han døde ??????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solbjørg Ellingsen Fossheim

Her har vi nok dessverre ikke noe svar å gi deg - her må det nok mye leting til om du ikke har en allerede skreven slektshistorie å koble deg til. Jeg antar at du har søkt gjennom DIS sine gravminner uten resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunn Mathisen

Har sendt mail til kirkekontoret i Torsken, men ikke hørt noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marit Pedersen

Helmer Johan Hansen er min oldefar,han bodde på Grunfarnes og døde 1942.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunn Mathisen

Hei Marit. Takk for svar. Har du opplysninger om liv og virke til Helmer oppe i nord, hadde det vært fint og hørt fra deg. Han hadde mange hel- og halvsøsken. Det er i forbindelse med arbeidet for gårds- og slektshistorie for Brønnøy at jeg ettersøkte han.

Mvh

Tor Mathisen

8920 Sømna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marit Pedersen

Hei Tor.

Ja jeg har en del opplysninger om Helmer,han giftet seg jo med Engel Kirstine Andersdt. fra Grunnfarnes.De fikk 8 barn,men bare 6

levde opp .Edvard f.1876 Anna f.1879 Simonette f.1882 Charlotte f.1885 Hans Olai f.1889 (min farfar)Helga f 1894.

Han levde av fiske,og et lite gårsbruk som var vanlig på den tiden.Grunnfarnes har jo storhavet som nermeste nabo,så det var nok

fiske som var hoved næriga i den lille bygda på Senja.

Jeg driver med slektsforsknin på hobbybasis,og nå har jeg søkt over tid for å finne slekta i Brønnøy,det har stoppet med Peder

Helgsen f,1770,han er regstrert i folketellinga 1801-1814 men etter den tid er han bort.

Han har en sønn Hans Olai Pedersen 1808.Så vet jeg ikke mer,hjelp-hjelp.

Vennlig hilsen Marit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.