Gå til innhold
Arkivverket

Plutselig logget ut ?


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Jeg er logget på, klikker på f.eks. "Mine innlegg" og de kommer opp. Men, nå står det "Logg inn" osv., og ingen bilder/avatarer synes. Dette har aldri skjedd meg før.

 

Jeg måtte logge meg på for å lage dette innlegget. Hvorfor? Har dere endret på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg dessverre ikke noen godt svar på. Gi beskjed hvis det skjer igjen, og spesielt hvis det skjer ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå skjedde det igjen.

Av en eller annen grunn har jeg store problemer med Digitalarkivet de siste dagene/dagen. Jeg venter og venter ...på kirkebøker og FT. Derfor prøvde jeg for en gangs skyld å bruke IE og ikke Firefox som jeg vanligvis bruker. Det gikk bra, og skulle legge inn en FT i Brukernes forum, men da står det plutselig at jeg ikke er innlogget lenger.

 

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/171998-seddeltrykker-i-norges-bank/ Forhåndsviser innlegget, men dette innlegget vises ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det ikke synes i forrige innlegg.

 

Prøver på nytt å vise utloggingen. Jeg har lagret siden, men det står at jeg ikke har tillatelse til å last opp denne filtypen når jeg prøver å legge den inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer meg også av og til, men det skjedde også i det gamle forumet. Aner ikke hvorfor, men det kan gå mange dager mellom hver gang, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb slettes cookies i webleseren med jevne mellomrom og da må jeg logge meg på hver gang jeg åpner webleseren eller tilstrekkelig tid har passert. Hjemme har jeg ett mindre restriktivt oppsett og der er jeg nærmest permanent pålogget. Så kanskje det kan ha noe med cookies eller andre sikkerhetsfunksjoner i webleseren og gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjedde det igjen.

 

Jeg var på Brukerne, men ville se om jeg hadde fått svar her. Og da var det jeg ble logget ut igjen.

 

Jeg har fjernet coockies, og jeg er pålogget hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fjerner cookies så logges du ut av systemet. Systemet må få lov til å lagre cookies på maskinen din dersom du vil være pålogget hele tiden. (Jeg regner med at funksjonaliteten for og forbli pålogget er kontrollert via cookies. Det står imidlertid ikke noe om dette i "Hjelp") Men det er jo, som sagt, ikke sikkert at det er cookies som er problemet; men det er ihvertfall en plass og starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vises ikke umiddelbart at du er avlogget når du sletter cookies. Derimot så viser det seg idet du prøver og gjøre noe som krever pålogging, som for eksempel opprettelse av nye innlegg. Det er nemlig nettopp dette problemet jeg har på jobben. Der slettes cookies med jevne mellomrom (av virusprogrammet regner jeg med) og jeg må da logge meg på dersom jeg vil lage nye innlegg. Hjemme er imidlertid ikke oppsettet det samme så her er jeg pålogget mer eller mindre konstant. En gang i blant sletter jeg alt av midlertidige filer (cache), cookies, og besøkslogg og da må jeg logge meg inn igjen.

 

Det er på grunnlag av disse egne erfaringene at jeg derfor trodde kanskje ditt problem også hadde noe med cookies og gjøre; men det kan jo selvsagt hende at jeg tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De siste dagene har jeg opplevd å måtte logge inn hver gang jeg starter maskinen hjemme, men det går fint å komme inn hvis jeg er på en annen side samme dag, og så går inn på Digitalarkivet igjen, så det må være noe som skjer med oppstart. På jobben har jeg imidlertid ikke dette problemet, så det er motsatt av hva Ken skriver. Hjemme har det vært en del oppdateringer fra Windows i det siste, som kanskje er forklaringen på utloggingen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.