Gå til innhold
Arkivverket
Jarl V. Erichsen

Jacob Pedersen Grøtum 1866-1928 - Foto?

Recommended Posts

Jarl V. Erichsen

Jeg er engasjert i dugnaden rundt Speidermuseets historiske leksikon (http://leksikon.speidermuseet.no/wiki ). I den forbindelse har jeg sett litt etter informasjon om Jacob Pedersen Grøttum. (http://leksikon.speidermuseet.no/wiki/Jacob_Pedersen_Gr%C3%B8tum#Mer_om_Rittmester_Gr.C3.B8ttum) Er det noen som har tilgang til et foto av ham? Eller annen relevant informasjon om hans speiderengasjement?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carsten Schanche

Hvem er hvem 1912:

Jakob Grøttum, ritmester Kristiania, f.5-4-1866 i Stod av gaardbruger Peder Ingebrigtsen Grøttum og Kristiane Ingebrigtsdtr. Skauge, student 1888, officer 1892, Centralskole 1898, ritmester 1903, chef for ordonanseskadronen siden 1909, redaktør Norsk Idrætsblad siden 1908, viceformand Centralforeningen for idræt, medlem av speidergutkom., bidrag til dagspressen, Militære tidsskrift og engelske tidsskrift vedr. idræt og ungdomsopdragelse. Gift 1898 med Kristine Ellingsen, f.1872, datter av gaardeier Christen Ellingsen, Kristiania.

Prøv å få fatt i studentene fra 1888, der vil du nok finne flere opplysninger og kanskje bilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jarl V. Erichsen

Takk, Carsten, dette var interessant.

Jeg fortsetter å jakte. Fant akkurat 60års omtale i Aftenposten 31/3 1926, og der er et (dårlig) portrett av ham....!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.