Gå til innhold
Arkivverket

Google Yahoo


Marianne Solli
 Del

Recommended Posts

Jeg ser ofte at Google og Yahoo er her inne, men jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor de leser dette forumet. Er det noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok deres 'web bots' som er inne for å indeksere sidene. Dette gjøres regelmessig slik at nytt som er lagt inn vil bli registrert. Fordelen ved det er at hvis noen søker på et emne, navn etc, vil også det som er skrevet her om det eventuelle emnet, navnet etc dukke opp blant søkeresultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok deres 'web bots' som er inne for å indeksere sidene. Dette gjøres regelmessig slik at nytt som er lagt inn vil bli registrert. Fordelen ved det er at hvis noen søker på et emne, navn etc, vil også det som er skrevet her om det eventuelle emnet, navnet etc dukke opp blant søkeresultatene.

Ja ha ja ... det er jo et greit svar. Takk og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å gi deg et eksempel, Marianne, og da "googlet" jeg på navnet ditt og fikk opp dette:

 

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/847-droebak/

 

Dette er et spørsmål du selv har stilt i dette forum, funnet på Google.

 

Slike eksempler kan vi finne på de fleste av oss.

 

(Jeg håper lenken fungerer)

Takk for dette eksemplet Dag Aage! Akk hvor vi eksponerer oss. Lenge siden jeg hørte noe fra deg, men vi er antakelig inne på forskjellige temaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har antakelig vært det. Ellers har jeg vært svært lite aktiv her den siste tiden. Men det er mye interessant å følge med på her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg at Facebook er inne også. At Google og Yahoo (og sikkert andre søkemotorer) indekserer sidene viste jeg, men at Facebook også var blant disse viste jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg at Facebook er inne også. At Google og Yahoo (og sikkert andre søkemotorer) indekserer sidene viste jeg, men at Facebook også var blant disse viste jeg ikke...

De må jo ha noe å gj(esp) ... noe å gjøre. Det er visst natt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo ha noe å gj(esp) ... noe å gjøre. Det er visst natt nå.

Ja, det bruker og bli ensomt her etter som natten senker seg over Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det bruker og bli ensomt her etter som natten senker seg over Norge...

Men nu er du her, ser jeg. Jeg trodde at Facebook bare var for medlemmer, så jeg skjønner slett ikke hvorfor de er her. Jeg har også sett dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er også litt forundret over det. Facebook er jo (etter det jeg vet ihvertfall) ingen søkemotor...

Hvor mye er klokka der nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo ha noe å gj(esp) ... noe å gjøre. Det er visst natt nå.

 

Leser i avisa i dag at Google-bilen er observert på RV 3 over Kvikne, så de reker i alle kroker, og følger nok snart hvert steg folk gjør, både til lands, til vanns og i lufta med B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser i avisa i dag at Google-bilen er observert på RV 3 over Kvikne, så de reker i alle kroker, og følger nok snart hvert steg folk gjør, både til lands, til vanns og i lufta med B)

Jeg skrev for skøy skyld inn vår adresse på Google, og der kom opp 246 resultater ... også adresser der min mann jobbet for mange, mange år siden, og så blir han kalt Midstubakken ett av stedene, noe som ikke stemmer.

 

Google har vært her også og fotografert, hører jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.