Gå til innhold
Arkivverket
Fredrik B Andersen

Tydning av kirkebok Steigen

Recommended Posts

Fredrik B Andersen

Hei!

Kan noen hjelpe meg å tyde dette?

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2617&idx_id=2617&uid=ny&idx_side=-100

Side 243 avsnitt/dåp nr 4

Jeg har klart å tyde følgende:

Døpt i Stegen kirke den 2 søndag efter paaske: Gaardbruger Hans Nielsen og kone Johanne Pedersdatter Dypingspold ?? ægte pigebarn ??? Berith Sophie. ??? født ????? 21 marts ???.

mvh

Fredrik Bergsli Andersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Du har jo allerede tydet en god del - jeg tar med noe her for sammenhengens skyld:

....Johanna Peders Datter Dypingspold deres ægte Pigebarn navnlig Berith Sophie. Barnet født til Verden d. 21de Marts. Vidner: Gaardbruger Fredrik Poulsen og Kone ..?.. Peders Datter Windsnæs, Gaardbruger Peer Andersen og Kone Ingeborg Niels Datter Steensland og Pige Berith Jacobs Datter Steensland. Konen introduceret samme Søndag.

Fornavnet til Fredrik Poulsens kone får jeg ikke noe mening i, men kanskje andre kan se hva det skal være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fredrik B Andersen

Du har jo allerede tydet en god del - jeg tar med noe her for sammenhengens skyld:

....Johanna Peders Datter Dypingspold deres ægte Pigebarn navnlig Berith Sophie. Barnet født til Verden d. 21de Marts. Vidner: Gaardbruger Fredrik Poulsen og Kone ..?.. Peders Datter Windsnæs, Gaardbruger Peer Andersen og Kone Ingeborg Niels Datter Steensland og Pige Berith Jacobs Datter Steensland. Konen introduceret samme Søndag.

Fornavnet til Fredrik Poulsens kone får jeg ikke noe mening i, men kanskje andre kan se hva det skal være?

Tusen takk!!!

Det var til god hjelp!

mvh

Fredrik

Hei igjen!

Har funnet ut i ei bygdebok at kona til Fredrik Poulsen heter Emte!

Ikke akkurat et vanlig navn og derfor vanskelig å tyde.

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Har funnet ut i ei bygdebok at kona til Fredrik Poulsen heter Emte!

Ikke akkurat et vanlig navn og derfor vanskelig å tyde.

Fredrik

Det gir mening, ja. Dette navnet kan jeg ikke huske å ha sett tidligere, så da lærte jeg noe nytt i dag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fredrik B Andersen

Det gir mening, ja. Dette navnet kan jeg ikke huske å ha sett tidligere, så da lærte jeg noe nytt i dag :)

Det var jo bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive