Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Tydning kirkebok for Ulvik, Hordaland, 1846

Recommended Posts

Jeg har problemer med følgende: Hordaland fylke, Ulvik, Ministerialbok nr. A 12 (1839-1853), Fødte og døpte 1846, side 54, nr. 84.

Her leser jeg at Synneve, f. 26 september, døpt 27. september, datter av Osmund (?) Larsen (?) og --- Kari ---. Ellers nevnes Quammen, og det er jo forsåvidt det jeg er ute etter. Hva med fadderne?

For ordens skyld: Synneve gifter seg i 1870 i Wisconsin med Asmund Vick, f. ca. 1844 i Vinje, Telemark, d. ca. 1909 i Wisconsin, sønn av Olav Sveinsen den eldre (Store-Olav), jf. en fjern slektning av meg i USA. Inngår i min Egeli-slekt.

Takker på forhånd for hjelp!

DTH

Jeg ser nå at jeg faktisk hadde et innlegg om Synneva Amundsdatter/Ommundsdatter Qvammen på det gamle forumet.

[#13613] (2003)

Men åpenbart hadde jeg ikke lagt inn alle notatene fra 2003-tråden samt fra bygdeboken i Ekeli/Egeli-filen min... Skal opprette en egen tråd om slekten på brukerforumet, det kan jo hende det dukker opp andre spørsmål etter hvert. Kirkeboken fikk jeg dog aldri konsultert i 2003, så det var på tide å sjekke den nå...

DTH

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.