Gå til innhold
Arkivverket
Marianne Solli

Hvilken kirkelig handling?

Recommended Posts

Marianne Solli

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=9&uid=86538&urnread_imagesize=big&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R%25B2471%25031%2581B%25C5J%25D6%2599V%2596%25D6%25B5%2500%25B7%250F%2509%2595

Jeg trenger egentlig ingen tydning av navn her, men jeg lurer på hvorfor de har nummer foran masse mennesker ... er det fordi de går til alters, eller ble ALLE som var i kirken registrert? :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ottar Solberg

Lenken fungerer ikke lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Hva i alle dager; nå fungerer ikke den permanente sidelenken heller. :( Mariannes link fungerer fint for meg, men den permanente sidelenken fungerer vistnok ikke... hva det kan skyldes vet jeg ikke.

---

Edit: Da prøver vi den permanente sidelenken en gang til: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9746&idx_id=9746&uid=ny&idx_side=-9

Endret av Ken V. Nordberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

er det fordi de går til alters, eller ble ALLE som var i kirken registrert? :mellow:

Hvis du går til den første siden av det som i innholdsfortegnelsen heter "Kronologisk liste", så finner du litt mer utfyllende "overskrift" i forbindelse med de forskjellige datoer. Det står ofte "communicerede" i overskriften - lenger ute i boka har presten øyensynlig sluttet å skrive annet enn datoen, navn og nummer.

Jeg tolker dette dithen at det dreier seg om nadverdsgjester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marianne Solli

Hvis du går til den første siden av det som i innholdsfortegnelsen heter "Kronologisk liste", så finner du litt mer utfyllende "overskrift" i forbindelse med de forskjellige datoer. Det står ofte "communicerede" i overskriften - lenger ute i boka har presten øyensynlig sluttet å skrive annet enn datoen, navn og nummer.

Jeg tolker dette dithen at det dreier seg om nadverdsgjester.

Takk Else! Ja, jeg lurte litt på det ... for et arbeid å skrive inn alle sammen, men flott er det jo, for her finner jeg endel folk ... side ved side ... som jeg mener er mine.

Hva i alle dager; nå fungerer ikke den permanente sidelenken heller. :( Mariannes link fungerer fint for meg, men den permanente sidelenken fungerer vistnok ikke... hva det kan skyldes vet jeg ikke.

---

Edit: Da prøver vi den permanente sidelenken en gang til: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9746&idx_id=9746&uid=ny&idx_side=-9

Linken jeg sendte, fungerer her, men ikke den fra deg, så man kan jo lure på om der er noen trolldomskunster ute og går. :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Linken jeg sendte, fungerer her, men ikke den fra deg, så man kan jo lure på om der er noen trolldomskunster ute og går. :rolleyes:

:lol: Ja, jeg vet ikke hva som foregår jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Mamen

Dette er kommunikanter, eller nattverdgjester. Det var vanligere å ha egen kommunikantprotokoll, som ble ført av klokkeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.