Gå til innhold
Arkivverket
Magne Wold

Eiendommen Sakshaug, Ålen

Recommended Posts

Magne Wold

Eg har fått opplyst at Halvor Børresen Saksvold kjøpte denne eiendommen i 1922.

Finnest det papirer på det i Statsarkivet. Skylddeling ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne Wold

Tusen takk for opplysningen. Då er eg kommen eit stykke vidare på leit etter min oldefar!

Finst det opplysningar om kva som seinare skjedde med denne eiendommen? Vart den overdratt, solgt el.l.?

Eg har nemlig ikkje funne dødsåret til Halvor Børresen Saksvold, men kanskje det finnest noko i forb. med denne eiendommen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn Karlsen

Hei

Den 14.3.1936 er det utstedt skjøte fra arvingene etter Halvor Børresen Saksvold ved Ole Saksvold m.fl. til deres bror Jon Halvorsen Saksvold, så da er han død før den datoen.

Den 6.1.1940 er det tinglyst skjøte hvor eiendommen overdras fra Jon Halvorsen Saksvold og hustru Kari A. til John B. Holden

Jeg finner imidlertid ikke noe dødsfall registrert i Ålen mellom 1922 og 1936 på han, spørsmålet er om han i den perioden er bosatt en annen plass.

Mvh

Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.