Gå til innhold
Arkivverket
Kristin S. Aasen

Distriktslege Morten Dedekam Harboe, f. 3/6-1897

Recommended Posts

Kristin S. Aasen

Hei.

Morten Dedekam Harboe, født 3/6-1897 og død i 1986.Iflg. Wikipedia.Gift med Sigrid Lystad.

Ønsker opplysninger om hva som kan stå i "Norges Leger" eller lignende.Også om barna hvis det er mulig.Kan sende pm til meg hvis personvernhensyn.Jobber med å finne ut hvilken slektsforbindelse min slekt (Heiss,Schiørn,Harbou) har til Harboe familien.

Imøteser info.

Mvh.

Kristin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carsten Schanche

Studentene fra 1916, utgitt 1942:

Morten Dedekam Harboe, distriktslege, Kragerø, f.4-6-1897 i Hamar, sønn av sorenskriver Emil H. (f.12.10-1859 Våle, død 16-11-1927 Lillestrøm og Didrikke f. Gjertsen (f.6-10-1871 Bergen, død 3-10-1922 Lillestrøm).

Gift med Sigrid Lystad, f.15-5-1903, dtr. av lege Hjalmar L., Oslo, og Karen Magdalene Wright f. Myhre.

Medisinsk emb.eks. 1923. 3 1/2 års tjeneste ved Ullevål sykehus, 2 års res.legetjeneste ved Glittre sanatorium, Hakadal. Godkjent spesialist i lungesykdommer og lungetuberkulose i 1935. 6 ukers studiereise i Tyskland i 1935 med bidrag av Hemsens legat.

Distr.lege i Lavik i Sogn 1927 til sept. 1933, da jeg ble res.lege ved Glittre san. Distr.lege i Skåtøy med bopel i Kragerø, hvor jeg tiltrådte i okt.1935.

Formann i Distrikts- og Stadslegenes landsforening fra 1935. - Min spesielle hobby er ørretsfiske som jeg har dyrket fra guttedagene. Laksefiske og jakt har skaffet meg mangen god ferie de snere år.

Sender deg en pm om hans barn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristin S. Aasen

Studentene fra 1916, utgitt 1942:

Morten Dedekam Harboe, distriktslege, Kragerø, f.4-6-1897 i Hamar, sønn av sorenskriver Emil H. (f.12.10-1859 Våle, død 16-11-1927 Lillestrøm og Didrikke f. Gjertsen (f.6-10-1871 Bergen, død 3-10-1922 Lillestrøm).

Gift med Sigrid Lystad, f.15-5-1903, dtr. av lege Hjalmar L., Oslo, og Karen Magdalene Wright f. Myhre.

Medisinsk emb.eks. 1923. 3 1/2 års tjeneste ved Ullevål sykehus, 2 års res.legetjeneste ved Glittre sanatorium, Hakadal. Godkjent spesialist i lungesykdommer og lungetuberkulose i 1935. 6 ukers studiereise i Tyskland i 1935 med bidrag av Hemsens legat.

Distr.lege i Lavik i Sogn 1927 til sept. 1933, da jeg ble res.lege ved Glittre san. Distr.lege i Skåtøy med bopel i Kragerø, hvor jeg tiltrådte i okt.1935.

Formann i Distrikts- og Stadslegenes landsforening fra 1935. - Min spesielle hobby er ørretsfiske som jeg har dyrket fra guttedagene. Laksefiske og jakt har skaffet meg mangen god ferie de snere år.

Sender deg en pm om hans barn.

Mange takk for infoen og for PM, Carsten Schanche.Sendt nå PM til deg.

Mvh.

Kristin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.