Stian Høiset Skrevet September 4, 2011 Del Skrevet September 4, 2011 Er det noen som kan tenke seg å gå løs på fadderlista til Even, døpt 21. mai 1775 i Sauherad? (ventre, oppe, item 42) Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet September 4, 2011 Del Skrevet September 4, 2011 Forslag: Karie Halvorsdaatter Haatvet, Guro Køstolsdaatter Storkaas, Ambjør Evensdaatter Leqvam, Halvor Glitterud og Oven Haatved. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Høiset Skrevet September 4, 2011 Forfatter Del Skrevet September 4, 2011 Takk! Hvordan normaliserer man forresten 'Oven'? 'Ove'? Eller er det et eget navn? I samme kirkebok finner jeg kvinnenavnet 'Søve' og mannsnavnet 'Ougen'. Jeg sliter med iindekseringa, her..Innspill til normalisering mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Biberg Kristensen Skrevet September 5, 2011 Del Skrevet September 5, 2011 Hvordan normaliserer man forresten 'Oven'? 'Ove'? Eller er det et eget navn? I samme kirkebok finner jeg kvinnenavnet 'Søve' og mannsnavnet 'Ougen'. Jeg sliter med iindekseringa, her..Innspill til normalisering mottas med takk. For egen del normaliserer jeg «Oven», «Ouen» etc. til Auen. Det er vel egentlig samme navn som Audun. «Ougen» er trolig også en variant av det samme, formen Augon finnes fortsatt i øvre Telemark. «Søve» tror jeg er en variant av Solveig - jeg har også sett «Saave» som ser ut til å være samme navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå