Gå til innhold
Arkivverket
Stian Høiset

Tyding av fadderliste

Recommended Posts

Stian Høiset

Er det noen som kan tenke seg å gå løs på fadderlista til Even, døpt 21. mai 1775 i Sauherad? (ventre, oppe, item 42)

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Forslag:

Karie Halvorsdaatter Haatvet, Guro Køstolsdaatter Storkaas, Ambjør Evensdaatter Leqvam, Halvor Glitterud og Oven Haatved.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian Høiset

Takk!

Hvordan normaliserer man forresten 'Oven'? 'Ove'? Eller er det et eget navn? I samme kirkebok finner jeg kvinnenavnet 'Søve' og mannsnavnet 'Ougen'. Jeg sliter med iindekseringa, her..Innspill til normalisering mottas med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Biberg Kristensen

Hvordan normaliserer man forresten 'Oven'? 'Ove'? Eller er det et eget navn? I samme kirkebok finner jeg kvinnenavnet 'Søve' og mannsnavnet 'Ougen'. Jeg sliter med iindekseringa, her..Innspill til normalisering mottas med takk.

For egen del normaliserer jeg «Oven», «Ouen» etc. til Auen. Det er vel egentlig samme navn som Audun. «Ougen» er trolig også en variant av det samme, formen Augon finnes fortsatt i øvre Telemark.

«Søve» tror jeg er en variant av Solveig - jeg har også sett «Saave» som ser ut til å være samme navnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.