Gå til innhold
Arkivverket

Christian Andersen I Vestby, Akershus


Triggy
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Jeg trenger tyding til Andrine Christiansdatter sin fødsel. Det står noe som jeg tror kan være viktig informasjon etter farens navn tittel... Christian Andersen ..................... syns det står død og så står det noe etter morens navn

Johanne Johannesdatter

Jeg har lett etter dem gift, født, døde men kan ikke finne dem. Finner bare 2 døtre på dem Olia 1811 og Andrine 1813. Har sett både før og etter. Olia er grei hun er min tippoldemor. Men jeg har ikke noe årstall på

Christian født eller konf eller hvor han kom fra. Tror jeg har funnet en i 1801 som kan være ham, på gården Houg da er han født ca 1783 men finner ham ikke i kirkeboka for Vestby. Hun muligens på folketelling 1801 født ca 1785 men finner ikke henne heller født i Vestby.

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?uid=362335&urnread_imagesize=gigant&show=104#toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenken til kirkeboka fungerer ikke for meg, men under Haug i Vestby bygdebok bind II side 97 står det at Christian Andersen født 13/4 1783 død 1816 var sønn av Anders Christensen f. 1745 d. 13/2 1813 og Else Olsdatter f, 1751 d 3/4 1818. Hun var fra Rustad i Garder. De fikk 9 barn.

 

Anders var sønn av Christen Andersen f. 1715 d. 9/9 1761 og Sara Olsdatter f. 1716 d. 1774. De drev Haug fra 1742.

 

Under Jeksrud i Vestby bygdebok bind I side 243 står det Johanne var født 17( 1784. Hennes foreldre var Johannes Eliassen (fra Nummestad i Hobøl) som overtok et av Jeksrudbrukene i 1779 og Marie eller Maren f. 1751 d. 3/5 1833. Maries foreldre Kjeld Hansen og Johanne Haagensdatter drev bruket før henne.

 

I Vestby bygdebok av Osvald Martinsen kan du finne mer om disse familiene og deres aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.