Gå til innhold
Arkivverket
Kari Horn

Kari Hansdatter - dødsårsak?

Recommended Posts

Kari Horn

Det gjelder Jens Jaccobsens kone Kari Hansdatter, død i september 1786:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3067&idx_id=3067&uid=ny&idx_side=-156

(litt nedenfor midten).

Jeg har fått tydehjelp til at dødsårsaken kan være "Hvide Frisler" - men hva er det? Kan opplyse at Kari Hansdatter fikk en datter en uke før hun døde, så jeg trodde at hun som så mange andre kvinner døde av barselfeber e.l. Vennlig hilsen Kari H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Du finner en del om "Hvide Frisler" på Google.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marianne Solli

Det gjelder Jens Jaccobsens kone Kari Hansdatter, død i september 1786:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3067&idx_id=3067&uid=ny&idx_side=-156

(litt nedenfor midten).

Jeg har fått tydehjelp til at dødsårsaken kan være "Hvide Frisler" - men hva er det? Kan opplyse at Kari Hansdatter fikk en datter en uke før hun døde, så jeg trodde at hun som så mange andre kvinner døde av barselfeber e.l. Vennlig hilsen Kari H

Denne var vanskelig. Bare en gjetting på første ordet ... kan det være Qvinde? Men her kommer nok flere til etter hvert.

Se der ja, da hadde det kommet et riktigere svar. (Jeg hadde ikke tenkt å korrigere svaret fra deg Berit.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Ingen fare Marianne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Horn

Takk til Berit! Selvfølgelig, Google har svaret på det meste! Vennlig hilsen Kzri H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.