Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebok for Fana 1955


Ole Heggelund
 Del

Recommended Posts

I forbindelse med at jeg bistår ars E. Øyane, som skriver bygdebok for bl.a. Solvorn i Luster kommune med noen spørsmål, skulle jeg gjerne visst nøyaktig vielsesdato for dette paret: Kaare Raatræ f. i Fana 26.10.1930 og Kjellaug Kristine Solen f. på Manger 6.2.1932. I følge barna skal de ha giftet seg i mai eller juni 1955 i Fana kirke.

 

I følge soknepresten er ministerialboka overlevert Statsarkivet.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kirkeboken for Fana, men finner ikke denne vielsen i 1955. Når og hvor er eldste barn født. Fødselsprotokollen vil normalt fortelle når og hvor foreldrene giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kirkeboken for Fana, men finner ikke denne vielsen i 1955. Når og hvor er eldste barn født. Fødselsprotokollen vil normalt fortelle når og hvor foreldrene giftet seg.

 

 

Sønn, født 18.03.1956.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sønnen var født i Bergen, uten at det er spesifisert nærmere sted. Han ble døpt i Fana. Det er dessverre ikke gitt opplysninger om vigselssted eller dato der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dotteri til Kaare og Kjellaug Raadal meinte i ein tidlegare samtale eg hadde med ho at foreldri gifte seg i 1953, og ved eit tidlegare spørsmål i Arkivforum vart det søkt både i 1953 og i 1955 utan resultat.

 

Sidan sonen er fødd i 1956, var det kan henda ein tanke å freista ogso 1956 i tillegg til 1954 og 1952 for denne vigsli?

 

Og skulle dette vera negativt, vil eg ikkje sjå bort ifrå at vigsli kan ha funne stad i Birkeland etterdi Kaare Raadal voks opp på Paradis!?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ministerialboken for Birkeland og Storetveit for det aktuelle tidsrommet er innsendt Statsarkivet.

 

Jeg er takknemlig om dere kan gjøre kan gjøre et oppslag her også. Årstallet er 1955. Dette har

 

jeg fått bekreftet fra de gamle arkivene til fotografen på Nesttun som tok brudebilder av de to.

 

Mest sannsynlig er måneden august/september.

 

 

 

Vennlig hilsen

 

Ole Heggelund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort nytt forsøk, og sjekket kirkebøkene for Storetveit, Birkeland og Fana, dessverre fortsatt uten å finne vielsen. I fødselsregisteret for Fana under 1961 står det at vielsen fant sted i 1954, men uten at det er opplyst hvor de var gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er då høgst merkeleg det skal vera so vanskeleg å finna denne vigsli.

 

Kan det tenkjast dei gifte seg på Os?

 

Har ikkje folkeregisterkortet frå Fana noko om dette?

 

Eller vart dei kanskje vigde hjå sorenskrivaren i Midthordland?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.