Gå til innhold
Arkivverket
Oddbjørg Brænd

Er Anders Olsen (Myhre/Støen) den samme som Anders Tolgen?

Recommended Posts

Oddbjørg Brænd

Anders Olsen Myhre født 20. april 1832 i Os, Hedmark av foreldrene Ole Pedersen (Eide) og hustru Berit Hansdatter Korsjøen. Mellom 1832 og 1835 flyttet familien til Tolga og bodde forskjellige steder der til i 1856 hvor Anders og broren Helge emigrerer til Amerika. Jeg har greid å finne igjen Helge, guttenes foreldre og deres yngste bror, Ole (1844) i Spirit Lake, Iowa og senere i Jackson, Minnesota. Nålevende familie i Amerika vet ikke noe om Anders Olsen. Hans skal visstnok ha levd i Rushford i perioden 1860-1870. Jeg har lett og lett etter Anders, men har ikke greid å finne han. I oversikten over nordmenn i Amerika i 1880 finner jeg en Anders Tolgen født 1832. Han er gift med Ragnhild Thufte. Har lett i kirkeboka for Tolga, men finner ingen Anders født i 1832. Så er Anders Olsen den samme som Anders Tolgen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.