Gå til innhold
Arkivverket
Anita Gundeid

Hjelp til innsyn i bok

Recommended Posts

Anita Gundeid

Morten Leuch skrev en dagbok om noe av tiden på Bogstad Gård i Sørkedalen og jeg var hos dere for å få innsyn i denne boken. Den er referert til i flere bøker om Bogstad o.l. Men det er en klausul i boken om at tidligere eier vil vite hvem som ønsker å se i boken, derfor måtte jeg kontakte han før jeg kunne få se den. Nå viser det seg at vedkommende er død for endel år tilbake og jeg har forsøkt å kontakte hans sønn. Men - dessverre jeg får ikke noe svar enda jeg både har forsøkt å nå han på telefon, brev og mail!

Er det slik at klausulen oppheves når vedkommende er død? Skriver bok og begynner å bli litt matt av ikke å få noe svar fra sønnen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Seksjon for brukertjenester

Riksarkivet kan dessverre ikke hjelpe deg med å få kontakt med vedkommende som må gi sitt tilsagn til innsyn. Vi kan bare anbefale at du fortsetter å forsøke å få kontakt for å få de nødvendige fullmakter til innsyn.

Vennlig hilsen

Seksjon for Brukertjenester

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.