Gå til innhold
Arkivverket
Kathe Røed

Med Beta til Hawaii

Recommended Posts

Kathe Røed

En bror av min oldemor reiste med Beta til Hawaii og kom til Mauii i febr. 1881. Han het Julius Hermansen f. 1.12.1848 og døpt i Bragernes krk. 24.12.s.å.(Oppført som nr. 45 i oversikten over de reisende) Vel framme gifter han seg med Hanna Hansen. Det var flere par som giftet seg samtidig iflg.boka til Jon Moe - Akamai (side 76) Iflg FS er datoen 19.3.1881. I 1890 er han oppført som overseer og bosatt i Hamakuapoko på øya Maui så han har tydligvis blitt på Hawaii i flere år.

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvordan det gikk videre med dem. Det er ikke mulig å finne dem i noen folketellinger for USA så vidt jeg kan se. Her trenger jeg virkelig hjelp! Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunnar Sigdestad

Hei Kathe!

Fleire av desse kan du lese om i Torbjørn Greipsland si bok, Aloha fra glemte nordmenn på Hawaii, Emigrantforlaget, 2004.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar Oddløkken

Endring til innlegg 5!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kathe Røed

Takk skal du ha Gunnar, men jeg har begge bøkene og i Aloha finner jeg dessverre ikke noe jeg kan bruke som angår Julius Hermansen og kona. Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kathe Røed

Pytt sann Reidar, en god ting kan ikke sies for ofte! Mye artig leiting og lesing der - gid det hadde vært samme Julius. Jeg har prøvet å finne dem på Fam.S. som jeg antar er det enkleste for oss som ikke er medlem av diverse steder med mer avanserte opplysninger. Men uten hell. Jeg finner giftemålet deres der, men det er det hele. Hadde vært artig å se om de fikk barn og om slekten fortsatt bor der. Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.