Gå til innhold
Arkivverket
Per Nilsson

Vigde 1850

Recommended Posts

Per Nilsson

Hej! Behöver läshjälp med Vigselbok 1850 för Edsberg

Vigde Erik Persson och Sophia Botilda Ekelund 6 Januari 1850

Behöver hjälp med tydning av skrivningen i kolummerna

Med Hälsning Per Nilsson Östervallskog

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Lauritzen

Jeg leser som følger:

Ungkarl, kulbrænder E.P. og pige S.B.E.

Brudgommen er født i Stommen i Østervallaskogs Socken, Holmedals Pastorat, Wãrmelands Län, men opholder sig på Sververud i Herland. Bruden er født i Piteå Lapmark. Han er 33 7/12 år, hun er 25 1/12 år. Brudgommens fars navn: Gbr (gårdbruker) Per Olson, Stommen i Østervallaskogs Socken. Brudens fars navn: Afdøde Sømand Ekelund. Forlovere: Gbr. Peder Olsen Østbyedalen og gbr. Johan Hansen Østre Ekelund.

Hilsen Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eline Johansen

Jeg leser som følger:

Jeg kom også så langt, men tippet at det var anmerkningsrubrikken som var bøygen. Det er vel der vanskelighetene oppstår. Også så knøtt skrift!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Anmerkningsrubrikken:

Ingen af disse har tilforn været gift. - Den sin Fødsel, Confirmation, Vaccination og Ledighed for Ægteskab har han foreviist Attest af 2/4 49 fra Comminister Dalén. Og hun har ligeledes i saa Henseende foreviist Attest af 15/9 47 fra Pastor loci Pehr Runbäck.

Går fint å lese, om man forstørrer til 150 % :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunnar Sigdestad

Hei Per!

Her er nokre ord eg er litt usikker på...

Han er vaccin. ifølge Attest af 2/6-49 fra Comminister[?] Dalèn. Hun har tydelige Arr efter de naturlige Kopper ifølge Attest af 6/1-50 fra Jordemoder A. M. Olsen.

Ingen af dem har tilforn været gift. Om sin Fødsel, Confirmation, Vaccination og Ledighed for Ægteskab har han foreviist Attest af 2/6- 49 fra Comminister[?] Dalèn. Og hun har ligeledes i saa Henseende foreviist Attest af 15/9-47 fra Pastor [....] Pehr Runbäck.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eline Johansen

Går fint å lese, om man forstørrer til 150 % :)

Nei :). Det er du som er god ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.