Gå til innhold
Arkivverket
Terje E Skrolsvik

Tollev Andersen død 1787 Årstad sogn

Recommended Posts

Terje E Skrolsvik

Noen som vet noe om han og hvor han ble gift? Han var g m Karen Magrete Rasmusdatter f ca 1760 død 21/11-1816 Bergen begravet i NK 26/11. Hun ble opp igjen gift med Lars Jørgensen f 1767 Askvoll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje E Skrolsvik

Jeg fant nu at de er oppført i St Jørgens kirke i Bergen.Hun skal være fra Årstadmøllen og det ser ut til at han skal være fra byen. Ser ut til at de ble gift 3 s a trin 1781 og det blir vel 1/7-1781. Tre barn i det ekteskapet, hvor den første blir kalt Johan Christopher Grybel døpt 7/2-1782.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johan Arthur Hansen
Terje E Skrolsvik

Takker for den. Jeg har nu og funnet at de hadde ei datter før med samme navn . Det står der dødfødt, men hun er født 6/3-1758 i KK og notert der med faddere. Men døpt,død og begravet 10/3-1758. Siden fikk de da en ny Karen Margrethe, Jacob og Engel Sophie i DK. Foreldrene har jeg og funnet gift i NK 11/10- 1757. Mvh Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.