Gå til innhold
Arkivverket
Terje Magnussen

Henrik Lind,Trondheim

Recommended Posts

Terje Magnussen

Jeg søker opplysninger om Henrik Lind som flyttet til Vesterålen på slutten av1700 tallet eller først på 1800 tallet.Han stammet nok fra Lind slekten i Trondheim.

mvh.

Terje Magnussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Magnussen

Det kan nok være han.Da må han ha flyttet nordover etter 1801.Jeg leste om han i Slekt og Data nr.3 2010 og at han hadde stor etterslekt iVesterålen.

Terje Magnussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid Ryen

Elisabet Maria Johannesdatter Schanke døpt 2/3-1766 i Røros, omtalt i Skankeätten av Roger de Robelin side 135. Mora Maria Eriksdatter Backen, ikke Backe som oppgitt i FS, hun også født i Røros.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid Ryen

Kanskje den Henrich som er døpt som nr 106, 1864, døpt 7/10: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A04 (1729-1769), Fødte og døpte 1764, uten sidenr.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2329&idx_id=2329&uid=ny&idx_side=-309

Forutsatt at det som finnes i FS er korrekt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Magnussen

Takk til dere for god hjelp.

mvh.

Terje Magnussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johan I. Borgos

Jeg antar du veit at Henrik Lind døde under en epidemi i Hadsel i 1811 og at Elisabeth Marie døde under tragiske omstendigheter i Øksnes to år etter. Det er sønnen Johan Petter Lind, f. 1798 i Trondheim, som har skaffa paret ei stor etterslekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Per Nermo

Hvilke tragiske omstendigheter er det snakk om ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tor Moen

Hvilke tragiske omstendigheter er det snakk om ?

Jeg har forsket mye på denne slekten og har mye dokumentasjon. Send meg e-mail adresse så skal jeg sende det jeg har funnet. Du kan få svar om ca 2 uker.

Hilsen

Tor Håkon Moen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Magnussen

Min e-postadr.er:terjejohanmagnussen@gmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Per Nermo

.

Konklusjonen vedr. patronymikonet til Elisabeth Marie Schancke (1766-1813), g. 1794 m. skomaker Henrik Pedersen Lind (1764-1811) i Trondheim, senere Hadsel, Vesterålen,

må iflg. informasjon velvillig oversendt fra Tor Håkon Moen være at hun er feilaktig oppført i FT 1801 som en 'Monsdatter'.

Hun var visstnok d. av gruvesmed på Røros, Johannes Lorentsen Schancke (1735-1799) og Maria Eriksdatter Backen (1730-1773),

han sønnesønn av Knud Pedersen Schancke f. 1687 og hun datterdatter av Faste Andersen Kielsberg f. 1681.

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive