Gå til innhold
Arkivverket

Døypte i Bergen 1668-1815


Tore Trollsaas
 Del

Recommended Posts

Jeg har brukt en del tid på å finne ut når Ludvig Brun (barn av J.N. Brun) ble døpt. Fant ham ikke i transkriberte "Døypte i Bergen 1668-1815" til tross for at han ble døpt 1790.

Fikk til slutt god hjelp fra Erik Berntsen på vestraat.net (og takk for det!), slik at jeg fant ham i kirkeboka: ( http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8676&idx_id=8676&uid=ny&idx_side=-4 )døpt 23. april 1790, men han finnes ikke i transkriberte data.

 

MEN,

1: Hvorfor finnes han ikke i "Døypte i Bergen 1668-1815"

2: Er det flere i kirkebøkene som ikke finnes i "Døypte i Bergen 1668-1815"

3: Blir dette evt. korrigert?

 

Mvh (Med vyrdsam helsing ;-)

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Hvorfor finnes han ikke i "Døypte i Bergen 1668-1815"

2: Er det flere i kirkebøkene som ikke finnes i "Døypte i Bergen 1668-1815"

3: Blir dette evt. korrigert?

 

1. Jeg finner alle de andre barna på samme side i kirkeboka, på rekke og rad i "Døypte i Bergen 1668-1815" (handlingspost 15561-15574), men ikke Ludvig. Mitt beste tips er at han ved en glipp har blitt uteglemt.

 

2. Klikker du på knappen "dokumentasjon", ser du hvilke kirkebøker som er inkludert.

 

3. Digitalarkivets redaksjon ved Statsarkivet i Bergen må svare på om og når dette kan bli rettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.