Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Marianne Solli

Vintertid

Recommended Posts

Marianne Solli

Jeg tror ikke klokka er stilt inn til vintertid her.

Ken V. Nordberg

Her (i California) stiller vi ikke klokka før om ett par uker, men i kontrollpanelet, under Instillinger->Generelle Instillinger er det en liten avkryssingsboks for sommertid. Kan denne ha noe med det og gjøre?

Inger Eik

Jeg har dette valget avkrysset, så nå får vi se om det stemmer. Klokka er nå ca 17.30.

Lagt til etterpå:

Ja, det stemte! :)

Ingmar Seth

Det var vel helst klokka her på forumet det vart sett spørsmål ved :rolleyes: Den er på sommertid ennå...

Anne-Lise Hansen

Jeg tror vi bare har hver vår klokke, så vi kan stille inn etter hvor vi befinner oss i verden.

post-162-0-62627400-1320080552_thumb.jpg

Anne-Lise Hansen

For meg ser klokka i forumet ut til å være riktig akkurat nå.

post-162-0-58282500-1320081808_thumb.jpg

Inger Eik

Jeg tror vi bare har hver vår klokke, så vi kan stille inn etter hvor vi befinner oss i verden.

Det er riktig. :)

Marianne Solli

For meg ser klokka i forumet ut til å være riktig akkurat nå.

Så morsomt ... og over ditt innlegg står det "skrevet i dag 19.23 PM" hos meg. Min PC-klokke er riktig hos meg, og også i andre fora jeg har vært innom har klokka hatt vintertid. Jeg kan ikke huske at jeg noen sinne har måttet forandre noe selv for å se riktige klokkeslett. Jeg la merke til det i går kveld, da riktig tid var 23.15, og et innlegg hadde tid "i dag 00.11." :)

Anne-Lise Hansen

Det er innstillingen i kontrollpanelet i forumet og ikke PC-klokka.

(GMT+ 1 time) Bryssel, København, Oslo, Madrid, Paris står det i kontrollpanelet hos meg + jeg har huket av for at det skal justeres for sommertid. Gjør det det hos deg og?

.

Edited by Anne-Lise Hansen

Ken V. Nordberg

Tidspunktet ett innlegg er skrevet vises i lokaltid (basert på tidssonen satt i kontrollpanelet) for påloggede medlemmer. Dersom noen skriver ett innlegg kl. 21:00 norsk tid, så vil forumet hos meg vise at innlegget ble skrevet 9 timer tidligere lokaltid for meg, altså kl. 12:00. Inlegget til Marianne over, for eksempel, er i følge forumet hos meg skrevet 11:59 AM. Hvis jeg logger ut vises innleggene med lokal server-tid igjen.

Reidar Oddløkken

Tidspunktet ett innlegg er skrevet vises i lokaltid (basert på tidssonen satt i kontrollpanelet) for påloggede medlemmer. Dersom noen skriver ett innlegg kl. 21:00 norsk tid, så vil forumet hos meg vise at innlegget ble skrevet 9 timer tidligere lokaltid for meg, altså kl. 12:00. Inlegget til Marianne over, for eksempel, er i følge forumet hos meg skrevet 11:59 AM. Hvis jeg logger ut vises innleggene med lokal server-tid igjen.

Og hos meg er det 15.25 PM, vet ikke hva det sto hos Marianne da hun postet innlegget?

Anne-Lise Hansen

Du mener det første innlegget i tråden?

Jeg kopierer inn hva det står på det innlegget hos meg:

*Skrevet i dag, 16:25 PM

Jeg tror ikke klokka er stilt inn til vintertid her'

Reidar Oddløkken

Jeg kopierer inn hva det står på det innlegget hos meg:

*Skrevet i dag, 16:25 PM

Jeg tror ikke klokka er stilt inn til vintertid her'

Var det meg du svarte?

Reidar Oddløkken

Ja.

Dankeschön, da skal jeg prøve om jeg får det til :)

Reidar Oddløkken

Fikk det visst til nå, men hvorfor lage noe så krøklete?

Hvorfor måtte en ta vekk èn hake og legge inn en ny?

Anne-Lise Hansen

Om noe skal forandres, tror jeg en først må logge seg ut og deretter inn igjen.

Kanskje stardarden var GMT (London-tid) da forumet startet opp og at mange ikke har gjort noen forandringer med det?

I tillegg kommer sommertiden, som ikke automatisk justerer seg, dersom ikke det står en hake der..

Ken V. Nordberg

Beklager, jeg skulle spesifisert hvilket innlegg jeg snakket om: jeg mente innlegg #8. Innlegg #1 viser 08:25 AM her hos meg.

Reidar Oddløkken

Om noe skal forandres, tror jeg en først må logge seg ut og deretter inn igjen.

Kanskje stardarden var GMT (London-tid) da forumet startet opp og at mange ikke har gjort noen forandringer med det?

I tillegg kommer sommertiden, som ikke automatisk justerer seg, dersom ikke det står en hake der..

Ja det er vel noe med det, måtte sette hake der det var spørsmål om "er vi i sommertid for øyeblikket"! Hadde ikke det motsatte vært naturlig, at en måtte ta vekk haken når vi er i vintertid?

Anne-Lise Hansen

Det spørsmålet var ikke hos meg, men du fikk det vel fordi sommertiden akkurat er over. Jeg har bare en hake i 'Korrigering av sommertid'. Sånn har det stått siden jeg stilte det inn første gang og klokka har vært riktig.

Reidar Oddløkken

Det spørsmålet var ikke hos meg, men du fikk det vel fordi sommertiden akkurat er over. Jeg har bare en hake i 'Korrigering av sommertid'. Sånn har det stått siden jeg stilte det inn første gang og klokka har vært riktig.

Ok, er vel noe som gikk meg hus forbi ved oppstarten da kanskje :)

Torbjørn Igelkjøn

Slik ser dette ut hos meg:post-77-0-52109000-1320094913_thumb.jpg