Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei!

Jeg sitter med dødsanmeldelsesprotokollene til ei mor(A) og hennes datter(B ). Moren har totalt 5 barn og de er alle ekte barn med samme far.

Ved B sin død 22.01.1926 står det i feltet "Anmerkning" at hun har 4 gjenlevende søsken pluss A.

Ved A sin død 14.03.1936 står det i feltet "Anmerkning" at hun har 3 gjenlevende barn.

Det betyr at et av barna (C ) har gått bort i mellomtida.

Jeg har også dødsfallsbilaget til A men dessverre ikke til B.

I dødsfallsbilaget for A står alle de 3 gjenlevende barna oppført med navn, bosted, yrke og fødselsdato

Hvis C hadde hatt barn, ville de da ha stått oppført i feltet "Anmerkning" i dødsanmeldelsesprotokollen for A?

Ville disse også ha vært nevnt i dødsfallsbilaget til A sammen med hennes gjenlevende barn?

C blei født 27.09.1900 og eventuelle barn av henne ville nok ikke være myndige i 1936.

Kan dette ha hatt noen innvirkning på om de blir nevnt eller ei?

Disse barna ville uansett hatt rett på C sin del av arven.

Kan jeg da regne med at C ikke hadde barn?

I tillegg står det i feltet "Anmerkning" Intet Efterlatt.

I dødsfallsbilaget til A skriver de 3 barna under på at hun ikke etterlot seg noe.

Hei!

Dette var omfattende spørsmål som det krever tid å svare på. Ber derfor om at du sender oss en e-post på riksarkivet@arkivverket.no, så skal vi se om vi kan finne noe regelverk for hvordan dødsfallprotokollene skulle føres.

Med vennlig hilsen

Seksjon for brukertjenester

Hei!

Dette var omfattende spørsmål som det krever tid å svare på. Ber derfor om at du sender oss en e-post på riksarkivet@arkivverket.no, så skal vi se om vi kan finne noe regelverk for hvordan dødsfallprotokollene skulle føres.

Med vennlig hilsen

Seksjon for brukertjenester

Takk for det!

E-post er sendt!!!

mvh

Fredrik B Andersen

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.