Gå til innhold
Arkivverket

Savner Lysningsprotokoll for Skien 1929-39


Anita Jaconelli Olsen
 Del

Recommended Posts

Ser at

Skien: 1919-1929, Lysningsprotokoll

Skien: 1939-1949, Lysningsprotokoll

 

ligger ute, men hvor er årene imellom?

 

Noen som kan svare på det, så hadde jeg blitt takknemlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at

Skien: 1919-1929, Lysningsprotokoll

Skien: 1939-1949, Lysningsprotokoll

 

ligger ute, men hvor er årene imellom?

 

Dersom du ser på protokollenes nummer (søylen til venstre), ser du at 1919-1929 har nr. 1, mens 1939-1949 har nr. 2. Det finnes altså ikke noen protokoll for de mellomliggende årene.

 

Se også Arkivportalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at

Skien: 1919-1929, Lysningsprotokoll

Skien: 1939-1949, Lysningsprotokoll

 

ligger ute, men hvor er årene imellom?

 

Noen som kan svare på det, så hadde jeg blitt takknemlig! :)

Takk for svar :)

 

Men det er litt mystisk, lurer på hvor det har blitt av de resterende årene, de burde jo eksistere, eller kanskje de er tapt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Takk for svar smile.gif

 

Men det er litt mystisk, lurer på hvor det har blitt av de resterende årene, de burde jo eksistere, eller kanskje de er tapt?

Lurer fortsatt på dette spørsmålet, hvor er det blitt av lysninger for disse årene ? Håper noen kan svare på dette :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fortsatt på dette spørsmålet, hvor er det blitt av lysninger for disse årene ? Håper noen kan svare på dette :-D

 

Kanskje ble det ikke ført lysningsprotokoll, eller kanskje har en protokoll gått tapt. Det er Statsarkivet i Kongsberg som oppbevarer dette arkivet, og kanskje har de mottatt opplysninger da arkivet ble avlevert. Uansett kan du regne med at det for alltid vil være et hull i protokollrekka her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres pussig ut om det ikke ble ført protokoll. KJedelig hvis det skal være hull i protokollrekka for alltid.

Evig tapt arkivmateriale er slikt man ikke liker å høre om.

 

Takk for svar, selv om det ikke var "positivt" Men det er jo ikke din feil , hvis du skjønner hva jeg mener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres pussig ut om det ikke ble ført protokoll. KJedelig hvis det skal være hull i protokollrekka for alltid.

 

Nå er det jo ført ministerialbøker og klokkerbøker for perioden (riktignok ikke lenger enn til 1931 i Digitalarkivet), så opplysningene som har stått i en eventuelt tapt lysningsprotokoll, finnes - i alle fall de sentrale opplysningene som brudefolkenes navn, persondata for øvrig, fedres og forloveres navn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil dette bli lagt ut i framtida? Unnskyld "teite" spørsmål, tror jeg må ha alt inn med teskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil dette bli lagt ut i framtida? Unnskyld "teite" spørsmål, tror jeg må ha alt inn med teskje.

 

Det må du kunne regne med, men nyere kirkebøker oppbevares ennå på sogneprestenes kontorer i de respektive prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får smøre meg med den berømtlige tålmodigheten da, men godt å høre at materialet eksisterer! Tusen takk for svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.