Gå til innhold
Arkivverket
Fredrik K. Andersen

Folketelling 1915

Recommended Posts

Fredrik K. Andersen

Hei.

Vet noen når den nye folketellingen fra 1915 skal komme ut.

Har bare lest at den skal lages og bli publisert, men aldri når dette skal skje??

Mvh Fredrik Andersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Vet noen når den nye folketellingen fra 1915 skal komme ut.

Har bare lest at den skal lages og bli publisert, men aldri når dette skal skje??

Den neste statlige folketellinga etter 1910, ble holdt i 1920. Den vil bli fri for bruk fra 2020 (jeg tror datoen er 1. desember). Så vidt jeg vet ble det holdt kommunal folketelling i Kristiania i 1915 (oppbevares i Oslo byarkiv), men meg bekjent foreligger det ikke digitaliseringsplaner.

Jeg er usikker på hva du sikter til, når du skriver at det skal lages ei folketelling for 1915.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fredrik K. Andersen

Hei.

Den tellingen jeg mente skal være 1815, var noe med eidsvollsmennene og deres slekter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sverre Søgaard

Hei.

Den tellingen jeg mente skal være 1815, var noe med eidsvollsmennene og deres slekter.

1815-tellinga er så vidt jeg vet bare bevart som statistisk tallmateriale på landsbasis. Bare noen få steder er det bavart navnelister som i Løten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Det er mulig du tenker på prosjektet Historisk befolkningsregister, som i anledning 1814-jubileet har satt seg fore å rekonstruere Norges befolkning i 1814.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.