Gå til innhold
Arkivverket

Anders Pedersen (Pettersson)


Gustav Amb
 Del

Recommended Posts

Søker etter foreldre/besteforeldre av Anders Pedersen (Petterson) muligens fra Gunnarskog i Värmland i Sverige. Han emigrerte til Kristiania i 1890 og var da gift skreddersvenn. Kona hans het Johanne Dorthea Nilsdatter og var muligens fra Sverige hun også. Søker også etter hennes foreldre/besteforeldre. De fikk en sønn som het Einar Andvord Andersen og han var født i Kristiania 25/3-1893. Jeg finner ikke denne familien i folketellinger hverken i 1900 eller 1910.

 

Mvh

Gustav Amb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gustav,

 

En mulig kandidat kan være Anders Petterson f. på Skållerud,men bodde noen år i Gunnarskog før han kom til Norge. Var skreddersvenn, gift i Norge

og fikk en sønn i 1893. Familien flyttet tilbake til Sverige en stund før de emigrerte til Amerika.

 

Hvis du tror denne Anders kan være den riktige, er han bror av min oldefar og jeg har den ene siden av familien tilbake til 1600 tallet

 

Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gustav,

 

En mulig kandidat kan være Anders Petterson f. på Skållerud,men bodde noen år i Gunnarskog før han kom til Norge. Var skreddersvenn, gift i Norge

og fikk en sønn i 1893. Familien flyttet tilbake til Sverige en stund før de emigrerte til Amerika.

 

Hvis du tror denne Anders kan være den riktige, er han bror av min oldefar og jeg har den ene siden av familien tilbake til 1600 tallet

 

Mvh Inger

 

Hei og takk for svar!

Tror nok dette er riktig.......virker logisk da jeg ikke finner de i noen folketllinger i Norge.

Jeg hjelper ei som er inngiftet i slekta med å finne aner og hun er oldebarn av Anders. Anders sin sønn Einar (f. 1893) fikk ei datter utenfor ekteskap i 1915. Denne jenta ble født i Vang, Hedmark.

Hvis du vil dele de opplysningene du har med meg (de jeg hjelper) vil vi være svært takknemlige.

E-postadressa mi er: gustavam@bbnett.no

 

Mvh Gustav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.