Gå til innhold
Arkivverket
Sissel Johnsen

Hustuft, Oklungen/ Eidanger, Telemark

Recommended Posts

Sissel Johnsen

Jeg har funnet et bilde fra et bryllup. Bak på bildet står det "Brylluppet på Hustuft". Jeg tror Hustuft ligger i Oklungen eller i nærheten av Oklungen, Eidanger, Telemark. ER det noen som kan ha noen ide om hvem dette kan være?

Jeg har for en stund siden lagt ut bildet i DIS slektsforum også, men har ikke fått noen respons der.

Sissel Johnsen

Her kommer bildet forhåpentligvis

post-413-0-63846300-1323624065_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (privat)

Jeg tror Hustuft ligger i Oklungen eller i nærheten av Oklungen, Eidanger, Telemark.

Hustuft ligger vest for Farris, litt nord for Oklungen. Gårdene Bakke, Bjønnes, Hustuft og Ragnhildrød tilhørte Hedrum kommune (Kvelde sogn i Hedrum prestegjeld) inntil 1964, da de ble overført til Porsgrunn kommune (Eidanger sogn i Eidanger prestegjeld), samtidig som Eidanger kommune ble innlemmet i Porsgrunn kommune.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sissel Johnsen

Takk for mer eksakt beskrivelse,Kristian! Da er det vel sannsynlig at disse personene hørte Hedrum til den gangen.

Sissel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mab

Takk for mer eksakt beskrivelse,Kristian! Da er det vel sannsynlig at disse personene hørte Hedrum til den gangen.

Sissel

Hei Sissel,

jeg skal sende dette bildet til min far. Min slekt/familie eier Hustuft gård og har gjort det lenge.

Mvh Mabel Lorentzen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive