Gå til innhold
Arkivverket
Bengt E Vesthagen Oslo

Even Martinsen, Stange, Hedmark

Recommended Posts

Bengt E Vesthagen Oslo

Legger ut denne selv om jeg ikke har store forhåpninger. Har lett over alt uten å finne et eneste spor.

Even Martinsen, f. 15.9. 1852, Remmen-eie nordre, Stange av foreldrene Martin Andersen fra Otteråsen i Trysil og Kirsti Pedersdatter fra Vålødegården-eie i Stange.

Har notert følgende om Even: Stakk av fra militærtjeneste til Amerika. Hvor jeg har denne opplysningen fra er jeg usikker på, trolig fra Stange bygdebok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bengt E Vesthagen Oslo

Ja, da har vi kommet et ørlite skritt videre. Har sjekket utflyttede i kirkeboka, og for meg ser det ut som om det står Martinsen og ikke Mortensen og at det rett og slett er feil i avskriften: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8857&idx_id=8857&uid=ny&idx_side=-306

Siden Even meldte utflyting fra Stange til Kristiania som militær er det vel trolig at han i en eller annen form hadde tenkt å satse på militær karriere. Han bør vel da gjenfinnes i militærruller for Kristiania om de finnes for tiden rundt 1870. Her er jeg på helt ukjent grunn og trenger derfor hjelp til å komme videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive