Gå til innhold
Arkivverket
Reidar Oddløkken

USA`s største avis

Recommended Posts

Reidar Oddløkken

Jeg våger meg inn på forumet med et litt utradisjonelt avis-spørsmål som gjelder USA.

Jeg skulle gjerne funnet ut hvilken av USA-avisene USA Today og Wall Street Journal og New York Times som er størst

pr. dd?

I flg. Wikipedia ser det ut som det er USA Today, mens andre steder ser det ut som det er Wall Street Journal, så jeg blir likevis?

New York Times ser ikke ut til å nå helt til topps?

Vet at det er mange veldig flinke USA-kyndige i dette forumet og som kanskje hadde en peiling på fasiten på dette spørsmålet?

På forhånd takk

mvh Reidar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Ifølge AP/Huffington Post har The Wall Street Journal, pr. mars 2011. Kilden er Audit Bureau of Circulations. Dette stemmer vel med Wikipedia-artikkelen? Det burde vel ha vært offentliggjort en rapport for neste halvår (april-september 2011), men jeg finner den ikke akkurat nå.

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Spørsmålet kompliseres kanskje litt av at det finnes nettversjoner av alle disse avisene. Det er mulig og abonnere på aviser i PDF format, eller i formater for diverse elektroniske lesere. Wikipedia-artikkelen Dag lenket til henviser til Audit Bureau of Circulations. Der er det en oppdatert liste fra 30. September i år. Det ser ut som Wall Street Journal fremdeles er den største, men jeg vet ikke om disse tallene inkluderer abonnement i elektronisk format.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar Oddløkken

Tusen takk til Dag T. og Ken V. for god hjelp, og dere har funnet andre gode kilder enn de jeg var borti, og da ser det ut som det er Wall Street Journal som troner på toppen pr. dd.!

Jeg ble så forvirret ang. USA Today, for det var sprikende opplagstall mellom norsk og engelsk Wikipedia.

Men spørs om det ligger et elektronisk opplag inkludert i den norske versjonen?

Flott og tusen takk :)

mvh Reidar

ps: Ser i hvertfall at den europeiske versjonen av Wall Street Journal har oppslag på førstesida om den norske smørmangelen, så dette er nok morsomt ute i den store verden :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.