Gå til innhold
Arkivverket
Jon Sværen

Klokkarboka Heggen, Modum, Bu, 1923-33

Recommended Posts

Jon Sværen

Vel overstått Jul !

Klokkarboka Heggen, Modum i Buskerud 1923-33, manglar ei side som ikkje er skanna.

Side 181 avsluttar med nr 20 på døde både for menn og kvinner.

Side 182 byrjar med nr 31 både for menn og kvinne.

Eg oppdaga dette pga Borghild Dammyr som døydde 9.6.1927, og ho er blant dei 10 kvinnene som er utelete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Det ser ut som originalboka har samme sidenummer som indekseringen. Øverst til høyre på sidene står sidenumrene, og disse stemmer med Digitalarkivets bildeinformasjon. Det er en side her (side 185) som inneholder nr. 21 til og med nr. 30 for 1927. Kanskje det er den siden du mangler? Kanskje nr. 28 på den siden er din person?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Det ser ut som originalboka har samme sidenummer som indekseringen. Øverst til høyre på sidene står sidenumrene, og disse stemmer med Digitalarkivets bildeinformasjon. Det er en side her (side 185) som inneholder nr. 21 til og med nr. 30 for 1927. Kanskje det er den siden du mangler? Kanskje nr. 28 på den siden er din person?

Ken har rett. Se merknad i venstre marg på side 181, om at løpenr. 21-30 for begge kjønn finnes på s. 185. (Dette "fenomenet" kan kanskje forklares ved ar klokkeren har skrevet av ministerialboka i ettertid, og at han har kommet i skade for å bla forbi ei side i avskriftsarbeidet. Så har han oppdaget dette og har vært nødt til å føye til den glemte sida lenger ute i boka.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Sværen

Kva som stod på s. 181, såg eg ikkje.

Så takk til både Ken og Kristian for opplysningane ! De hadde begge 2 bedre lesebriller i dag enn det eg hadde !

Og nr 28 er rett person, syskenbadnet til far min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive