Gå til innhold
Arkivverket

'sök i alle databaser' ikke tilgjengelig


Ayla Backe
 Del

Recommended Posts

Hei! De siste dagene har jeg ikke kunnet komme inn på 'sök i alla databaser'. Er dette pga omleggingen, og - i så fall - når vil jeg kunne komme inn der igjen? Det er veldig frustrerende at det ikke er tilgjengelig når man holder på med slektsforskning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dessverre skjedd noe i løpet av helgen. Vi ble klar over feilen igår og la ut melding om det på framsiden til Digitalarkivet. Det er et teknisk problem som skal bli fikset. Det skyldes ikke omleggingen.

 

Selv om du ikke kan bruke det globale søket, kan du fremdeles søke i 1910-tellinge og alle de andre folketellingene fra 1801 til 1900. Alle kirkeboksdatabaser ligger også tilgjengelig for søk under Databasevelgeren, men det tungvinne er at du må lete deg fram til område, kildetype, periode osv.

 

Ellers vil jeg bare minne om at på disse debattsidene opptrer vi med fullt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg håper at det vil väre mulig å söke gjennom alle databasene igjen snart, da jeg ser etter folk som er födt lenge för 1800, og når navn/stavemåter endrer seg er det vanskelig å skulle söke gjennom alle kirkeböker (dessuten kan det väre nesten umulig å se hva som står der noen ganger)

 

Unnskyld, jeg visste ikke at jeg måtte ha etternavnet med, det stod ingenting om det da jeg opprettet profilen, men jeg har nå rettet det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dessverre ikke inn via den linken heller :-( så da blir det enten å söke manuelt gjennom kirkeböker eller vente på at databasen fungerer igjen, men takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.