Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebøker fra KK Bergen.

Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

På 11.2.2012 den 20.02, Berit Knudsen skrev:

Jeg finner ikke kirkebok for gravlagte i 1806. Det ser ut som om det mangler en bok i den perioden. Bok nr. A12.

Tenker du på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så den selv nettopp fordi en annen i debatten henviste til den. Men hvorfor står den ikke i rekkefølgen. Den hører vel ikke hjemme etter 1972?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2012 den 22.52, Berit Knudsen skrev:

Men hvorfor står den ikke i rekkefølgen. Den hører vel ikke hjemme etter 1972?

Sannelig om jeg vet. Trefflistene genereres automatisk av programvaren og skal normalt være sortert etter startår. Det kan være en uryddighet i metadatabasen som gjør at programvaren plasserer denne kirkeboka sist i trefflista, men det får jeg ikke sjekket akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2012 den 23.07, Kristian Hunskaar (RA) skrev:

Sannelig om jeg vet. Trefflistene genereres automatisk av programvaren og skal normalt være sortert etter startår. Det kan være en uryddighet i metadatabasen som gjør at programvaren plasserer denne kirkeboka sist i trefflista, men det får jeg ikke sjekket akkurat nå.

Det var et (ellers ubetydelig) felt i metadatabasen som ikke var fylt ut for akkurat denne kirkeboka. Det kan ha vært årsaken til at den har blitt sortert nederst. Det finner vi ut av senere i uka, når webserveren er oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.