Gå til innhold
Arkivverket
Tore Andreassen

Sorenskriver Andreas Knudssøn Hofnagel

Recommended Posts

Tore Andreassen

Uægtefødte tvillinger: Friderick og Adam, mor Anne Fredriksdtr., far? Kirkebok Skjeberg 1726-1791, lenke http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7437&idx_id=7437&uid=ny&idx_side=-89.

Jeg har problemer med å tyde de to nederste linjene i "Fødte 1754, no 51", vedr. "Sorenskriver Andreas Hofnagel". Spørsmålet er rett og slett: Er han faren?

TORE-A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Linda Wathne

Sorenskriver Andreas Hofnagel er utlagt som barnefar der, ja.

mvh

Linda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Andreassen

Takk for svar Linda, det var som jeg ante.

De hadde sine "perioder" før også. Andreas giftet seg i 1752 og fikk med sin kone Regine Larsdtr. Lange sin første datter i 1753, sin andre i 1754 (min 3X tippoldemor).

TORE-A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore S. Falch

Barnemoren Anne Fredriksdatter var først ustadig og vaklende når det gjaldt angivelse av barnefarens navn, men Ved Skriftestaaelse udj Xstøe Dom.p.F.N. A.1755 udlagde Anne Fridericksd. til sine Børns Fader Sorenskriver Andreas Hofnagel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Andreassen

Takk for tydningen Tore. Dette skal føres inn i slekthistorien.

mvh

TORE-A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Andreassen

Andreas HOFNAGEL giftet seg 17520905 med Regine Larsdtr. LANGE, datter av sogneprest til TUNE 1719-1757, Lars Eliassøn LANGE. I kirkeboken står imidlertid Regine oppført med etternavn KROGLUND? Lenke http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7492&idx_id=7492&uid=ny&idx_side=-48

I min sekundærkilde, Einar Krum-Hjersing:"Familien Krum i Norge", er hun oppført som Regine Larsdtr. LANGE. Hvor kommer navnet KROGLUND fra?

TORE-A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Liv S. Askelien

Under Copulerede nr 10. Sept. 5 har presten Lange skrevet Sorenskriver Andreas Hofnagel og min datter Enken Regina Kroglund.

Hun hadde trolig vært gift med en Kroglund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Andreassen

Takk for svar Liv.

Uægtefødte tvillinger: Friderick og Adam, mor Anne FRIDERIKSDTR., far sorenskriver Andreas HOFNAGEL; Kirkebok Skjeberg 1726-1791, lenke http://www.arkivverk...y&idx_side=-89.

Jeg vet ikke hvordan det går videre med disse barna eller moren? Kaller de seg HOFNAGEL (lite sansynlig) eller ANDREASSEN/SØN. Jeg har lett endel, men uten resultat. Finnes det opplysninger?

TORE-A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.