Gå til innhold
Arkivverket
leif Stensland

Hva hadde hendt med Theodor Tønnesen

Recommended Posts

leif Stensland

Jeg har fått hjelp til å finne at Theodor Tønnesen var død. Men merknaden i kirkeboka greier jeg ikke å tolke. Den finnes her:http://www.arkivverk...y&idx_side=-321 Se anmerkningen helt til høyre. Er det noen som kan greie det? V H Leif Stensland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Lenken din virker ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Jeg løfter denne i håp om at noen klarer å tyde merknaden helt til høyre.

Det står vel noe om hvor han forliste, og til sist synes jeg det står noe om skifte 5/8 00?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunnar Sigdestad

Hei Leif!

Eg trur merknaden til høgre gjeld personen ovanfor, nemleg ungkar og sjømann Carl Johan Berg, at han omkom ved eit forlis på kvalfangst. Det er ikkje så godt å lese alt som står der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf Kristensen

Tror merknadene i feltet til høyre omhandler to forskjellige personer. Først en merknad om en som omkom ved forlis med et Tønsbergfartøy. Dette kan være ifm C J Berg, her står jo også bare dødsdato. Videre står det noe som kan omhandle Tønnesen, men det er noe vanskelig å tyde: Død ombord paa Hvalfanger "??" /Meddel. fra Skifteforv?? Anunsen?? 15/8 00. Dette kan jo rime med at både døds- og begravelsesdato er oppført. Det nevnes i en annen etterlysning at han var i Marinen og muligens omkom i Honningsvåg, hvor stammer dette fra ? En annen mulighet for å spore Tønnesen, er å se i mønstringsjournalene for Horten i det aktuelle tidsrom. De befinner seg på Statsarkivet-Kongsberg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive