Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Trude Nilsson Hess og Esther Marcody - Feios 1701 - lagnaden til denne huslyden?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Trude Nilsson Hess, fødd på garden Beim i Hafslo kring 1669, var ved manntalet i 1701 busett som skreddar på Strondi i Feios, Leikanger og gifte seg same staden 23.10.1701 med ei Esther Marcody. Eg ser dei fekk minst to born i lag:

 

* Susanna Trudesdotter, døypt i Leikanger 6.8.1702

 

* Nils Trudeson, døypt i Leikanger 25.12.1704

 

Etter dette ser eg ikkje noko meir til denne huslyden, korkje i Leikanger eller andre stader. Kanskje har nokon vore borti dei og kan bidra med fleire opplysningar?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Eg ser at Ætteboki for Leikanger har ein omtale av denne huslyden under garden Osen på side 795-796 der det mellom anna kjem fram at:

 

* Esther Marcody var gift første gongen med ein sersjant Petter Rattiche, som døydde i 1700. Dei fekk seks born i lag.

 

* Trude og Esther skal ha hatt to born til, Barbro 1705-1705 og Petter, fødd 1707, men eg finn ikkje nokon av desse fødslene...

 

* Trude var gjestgjevar i Osen i Feios til han selde ut i 1722 og flytte bort, uvisst kvar!

 

Men er desse opplysningane til hjelp for å finna ut meir?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Her er han i 1701 manntallet for Leganger Pr.gjeld, og står som True Schreder:

 

Førenamn:

True

Etternamn: Schreder

Alder: 32

Yrke: h

Gard: Stranden i Fejaas

Stand: handverchsmand

Sokn:

 

Prestegjeld: Leganger

Merknad::

 

 

 

Giftermålet:

 

Informasjon Brudgom Brur

År 1701

Kyrkje

Vigselsdato 23.10.1701

Namn True Hes Aster Marcosd.

Bustad

Bustad i prestegjeld Leikanger Leikanger

Yrke

Fødselsår 1671 1681

Alder 0 0

Fødd i prestegjeld Leikanger Leikanger

Fødestad

Ekteskapsnr. 1 1

 

Hvis bruden er født i 1681 kan hun umulig ha vært gift før og fått 6 barn?. Det står at dette er begges første ekteskap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Siw for nytt innlegg!

 

Eg har studert dei originale kyrkjebøkene for Leikanger, og eg finn følgjande barnedåpar:

 

* Susanna Truesdotter Hess, døypt 6.8.1702

 

* Nils Trueson Hess, døypt 25.12.1704

 

* Barbro Truesdotter Hess, døypt 22.2.1705

 

* Petter Trueson Hess, døypt 9.10.1707

 

Eg finn ikkje noko dødsfall for Barbro i 1705, men uansett; her er det definitivt noko som ikkje stemmer. Nils og Barbro kan ikkje vera fødde so nær kvarandre! Anten er Nils fødd i 1703, eller so er Barbro fødd i 1706!!!

 

Lagnaden deira er uansett like ukjend...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars Johannessen

Det ser ut som kirkebokinnføringen i 1705 ang. Barbro ikke er dåpen hennes, da ville det vel stått bapt. etter navnet? I hennes innførsel står det sep. etter navnet. Kan det være begravelsen? Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Leikanger, Ministerialbok nr. A 1 (1690-1734), Kronologisk liste 1705, side 60.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11564&idx_id=11564&uid=ny&idx_side=-60

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070511620241.jpg

Hvis det er riktig kan Barbro og Nils ha vært tvillinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje E Skrolsvik

Hei. Du skriver Esther Marcody. Jeg har en Oberstløytnant Gierhart Macodi fra Irland av Fransk adel. Jens Hansen Schrøder selger Bjørnarheim i Gloppen til Macodi. Jeg har Gierhard Macodi g i DK Bergen 1675 med Ide Blichmann. De har ei datter Josine Marie f 1675 g m Hans Schiønnebøl i Steigen. Men denne Oberstløytnanten, mener jeg å ha lest, gikk rundt og "spedde seg" litt her og der. Så det kan godt være han hadde ei datter Ester .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars Johannessen

Legger inn skiftet etter Esther Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Ytre Sogn sorenskriveri, Skifteprotokoll A 3a , 1720-1728, oppb: Statsarkivet i Bergen.

 

Merknader: Fol. 1-288.

 

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24157/86/

 

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081121690758.jpg

 

Det er ingen tvil om at det er riktig Esther.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Lars J., Siw og Terje for spennande og nyttige innlegg.

 

Det er verkeleg skiftet etter Esther som du Siw og likeins Lars J. har funne frå Osen i Feios frå 1722. Dødsfallet er ikkje innført i kyrkjeboki, men det stemmer med ervingane. Frå ekteskapet med Trude Hess levde dei to sønene Nils og Petter! Dei hadde òg ein halvbror som då levde i Holland.

 

Men framleis står det att å finna lagnaden til Trude og til dei to sønene...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Finner ikke spor av Trude/True/Trode/Troe, men over alt dukker denne ene karen opp: True Nitter :

 

 

 

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=148&filnamn=sogngrav&gardpostnr=82519&merk=82519#ovre

 

Om dødsåret stemmer her så ville "vår" Trude ha vært ca 100 år gammel.

 

 

Her døper denne True Nitter også en datter i Holmedal:

 

År 1756

Kyrkje

Fødselsdato 0.0.0

Dåpsdato 14.2.1756

Førenamn Karen Kirstine

Etternamn Trued.

Ekte (e) - uekte (u) e

Far True Nitter

Far's bustad

Far's yrke

Mor

Mor's bustad

Mor's yrke

Merknad

Kjelde

 

Legger inn den eneste andre True jeg finner. En på noen og 90 som blir begravet fra Davik 13.mars 1757, men patronymet er feil:

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Davik, Ministerialbok nr. A 2 (1742-1816), Kronologisk liste 1757, side 82.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8750&idx_id=8750&uid=ny&idx_side=-83

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070418630480.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Finner heller ikke igjen Nils Truesen etter dåpen, men finner denne Nils Truesen døpt i Fjaler 03.11.1795, og kjenner igjen True Nitters barn som faddere.

 

Hadde bare alle klokkere og skrivere skrevet så vakkert og tydelig som de gjorde i Fjaler :)

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Fjaler, Ministerialbok nr. A 2 (1779-1798), Kronologisk liste 1795, side 172.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1981&idx_id=1981&uid=ny&idx_side=-235

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050818030901.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Kan dette være den godeste Peter fra Leganger, død i Davik i 1752 :

 

Informasjon om Peter Nicolaj Leganger Oldeide

i kyrkjebøkene, Davik prestegjeld

 

Korrektur: Lesen Slå opp meir informasjon om Peter Nicolaj i:

Fødde

Inn- og utflytte

Vigde

 

År 1752

Kyrkje

Død dato 19.2.1752

Gravlagd dato 0.0.0

Førenamn Peter Nicolaj

Etternamn Leganger

Bustad Oldeide

Yrke

Gift

Fødd 1704

Fødestad

 

Skiftet:

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Skifteprotokoll A 11 , 1750-1753, oppb: Statsarkivet i Bergen.

 

Merknader: Register på Statsarkivet i Bergens lesesal.

 

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24228/397/

 

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081128640399.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Siw for nye freistnader på å løysa denne floken!

 

Eg er redd dei ulike "kandidatane" ligg for langt unna til å vera aktuelle. Trude er eit namn som tydeleg kjem frå Nitter-ætti. Trude Nilsson Hess' mor var Susanna Henriksdotter Nitter, og det er skyldskap til Trude Nitter, men langt ute!!

 

Nei, Nils og Petter er svært godt gøymde. Eg veit ikkje kvar me skal søkja vidare etter dei... Kanskje ein eller annan stad langs vår langstrakte kyst...?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Ja, det tenkte jeg også på, for det fantes en del Truer rundt om. Har funnet noen i Bergen, på Møre-traktene, i Bjugn (Osen) og i Nordland.

 

Får litt dårlig tid til både egen ane-leting og ellers annet i en periode fremover nå, men skal prøve å ha navnet på minnet når jeg kikker innom iblant.

 

Lykke til med oppklaringen!

 

Bare et lite tips helt på tampen...bladde fort gjennom tingbøkene/domsakter for Sogn/Sunnfjord/Nordfjord i går og fant Nitter endel ganger, kan hende er Nils og petter å finne der og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Finner ikke spor av Trude/True/Trode/Troe, men over alt dukker denne ene karen opp: True Nitter :

 

 

 

http://digitalarkive...merk=82519#ovre

 

Om dødsåret stemmer her så ville "vår" Trude ha vært ca 100 år gammel.

 

 

Her døper denne True Nitter også en datter i Holmedal:

 

År 1756

Kyrkje

Fødselsdato 0.0.0

Dåpsdato 14.2.1756

Førenamn Karen Kirstine

Etternamn Trued.

Ekte (e) - uekte (u) e

Far True Nitter

Far's bustad

Far's yrke

Mor

Mor's bustad

Mor's yrke

Merknad

Kjelde

 

Legger inn den eneste andre True jeg finner. En på noen og 90 som blir begravet fra Davik 13.mars 1757, men patronymet er feil:

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Davik, Ministerialbok nr. A 2 (1742-1816), Kronologisk liste 1757, side 82.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-83

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...70418630480.jpg

 

 

True Nitter fikk også denne sønnen:

Name:Knud Thonsberg Nitter Gender:Male Baptism/Christening Date:04 Apr 1760 Baptism/Christening Place:FJALER,SOGN OG FJORDANE,NORWAY Birth Date:Birth Place:Death Date:Name Note:Race:Father's Name:True Nitter

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/NHJP-GXL

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

En Nils Truesen giftet seg,ifølge FS, i Eiker i 1724

 

Groom's Name:Niels Truesen Groom's Birth Date:Groom's Birthplace:Groom's Age:Bride's Name:Helle Rasmusdr Bride's Birth Date:Bride's Birthplace:Bride's Age:Marriage Date:30 Jul 1724 Marriage Place:Eiker, Buskerud, Norway

 

https://familysearch...M9.1.1/NW36-MNG

 

 

Kirkeboken,nr 5.

 

(Greier ikke å tyde om det står Truesen)

 

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. I 5 /1 (1705-1759), Ekteviede 1724, uten sidenr.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-45

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61219670429.jpg

 

Ser ut til at det var bomskudd.

 

 

Basen Vigde i Eiker prestegjeld 1705-1758 :

Brudgom NIELS ARNESØN VESTFOSSEN Brur HELLE RASMUSD.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=15&filnamn=vi06241705&gardpostnr=557&personpostnr=1113&merk=1113#ovre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Legger inn skifte etter Maren Nitter i Fejaas, Tiugum 20. og 21. mai 1761 (I tilfelle det er noen kjente arvinger) :

 

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Ytre Sogn sorenskriveri, Skifteprotokoll A 7b , 1756-1763, oppb: Statsarkivet i Bergen.

 

Merknader: Fol. 337-ut.

 

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24164/192/

 

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081124630192.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Legger inn Susannas dåp fra Fylkesarkivet i Sogn, bare for å illustrere hvordan farens navn kan tolkes/skrives:

 

Informasjon om Susanna d. Hes

i kyrkjebøkene, Leikanger prestegjeld

 

 

År 1702

Kyrkje

Fødselsdato ..

Dåpsdato 6.8.1702

Førenamn Susanna

Etternamn d.

Ekte (e) - uekte (u) e

Far Krüs

Far's bustad Hes

Far's yrke

Mor

Mor's bustad

Mor's yrke

Merknad

Kjelde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Siw og Ann-Mary for nye spennande innlegg om dette problemet. Eg hadde òg sett denne Nils Truesen som gifte seg i Eiker i 1724. Eg tykte han kanskje var litt i yngste laget til å stå brudgom alt i 1724, og no ser eg at det uansett må vera ein annan person... So problemet har uendra status...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.