Gå til innhold
Arkivverket
Hilde Rossing

Dåp Osterøy og vielse Bergen

Recommended Posts

Hilde Rossing

Jeg har lett i det som er tilgjengelig på nett uten hell, og vender meg til dere i håp om opplysninger ang. Knut Førde født 1920 Breim/ Jølster og Wenche ( vet ikke pikenavn) født på Osterøy 5 mars 1927. Disse to ble viet mest sannsynlig? i Bergen tidsrom 1950 + - ca.5 år. Dåpen til Wenche har jeg heller ikke funnet. Har funnet dem i adressebok for Bergen 1958. Alle opplysninger er av interesse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bergesen

Iflg BB for Breim, heter Wenche Rydland til etternavn, denne garden ligger i Meland og da er de trolig gift der, finner paret ikke gift i Bergen, vil også nemnde at der er en gård i Bremanger som også heter Ryland. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hilde Rossing

Hjertelig takk, Rune! Da skal jeg prøve å komme litt videre på dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hilde Rossing

Så spør jeg Statsarkivet igjen: Finnes det mulighet til å finne1. dåpsinnførsel Osterøy på Wenche Rydland født 5 mars 1927, (hun og famillien flyttet til Bergen da hun var lita)

2. Hennes konfirmantinnførsel ca 1942 Bergen. 3. Vielse med Knut Førde antagelig rundt 1950.

Finner ingen av disse hendelsene i netttilgjengelig dokumentasjon, det er i hovedsak navn på hennes foreldre jeg trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hilde Rossing

Hvis vigsellistene etter 1950 fra byfogden i Bergen oppbevares hos SAB, er det noen mulighet å få hjelp til å se etter vielsen til Wenche Rydland og Knut Førde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Politikonstabel Knut Førde, født 1920, giftet seg i Breim, Gloppen 21. august 1948 med Wenche Rydland, født i Haus 5. mars 1927.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hilde Rossing

Tusen takk igjen Yngve, dette var flott å få på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive