Gå til innhold
Arkivverket

Søk på etternavn


Grete Singstad
 Del

Recommended Posts

Når jeg f.eks. søker på mitt etternavn får jeg også opp alle debatter jeg har deltatt i, og det er etter hvert mange.

 

I slike søk ønsker jeg primært å få opp debatter hvor et etternavn forekommer - ikke debatter hvor noen med etternavnet har deltatt. Jeg klarer ikke å se noen valgmuligheter på dette, så spørsmålet er - kan debattantens navn filtreres bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klikker på "hjulet" helt til høyre rett under innloggingsboksen din og til høyre for søkefeltet så får du opp søkeskjemaet. Der er det mulig og søke etter ord (innholdet i selve innleggene og titlene), det er mulig og begrense søke til bare titler, bare forfatter, begrense søket til mellom to datoer, og begrense søket til enkeltfora. Jeg testet ett par ganger med eget navn. De gangene navnet mitt kommer opp er det fordi noen har sitert meg i eget innlegg, og da blir jo navnet mitt en del av sitatet som igjen er en del av innlegget. Slike forekomster av forfatterens navn er det vel dessverre umulig og unngå.

 

Edit: Jeg har vedlagt noen skjermbilder nedenfor i tilfelle forklaringen min ikke var klar nok...

post-1268-0-70363500-1333059433_thumb.jpg

post-1268-0-19484800-1333059441_thumb.jpg

Endret av Ken V. Nordberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja visst er pga av siteringsknappen!

Prøvde med "Singstad" og da ble det mange debatter jeg selv har deltatt i - hvor jeg har blitt sitert. Det er synd, fordi det da blir vanskeligere, for meg og for andre, å finne debatter hvor dette navnet forekommer, men jeg forstår nå at dette ikke er til å unngå.

 

EDIT: Takk for forklaringen til "hjulet" - det kjente jeg allerede til, men kan sikkert hjelpe andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også det er litt synd. :( Egentlig skulle det ikke være nødvendig for systemet og søke i sitater; disse er jo allerede gjengitt andre steder i temaet. Men det er etter det jeg vet ikke mulig og ekskludere sitater fra søk i temateksten. Siden alle sitater ligger mellom "quote-tags" er det nok ikke umulig fra ett programmeringsstandpunkt, men jeg tror ikke denne funksjonaliteten allerede finnes i programvaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.