Jump to content
Arkivverket
Kriste

Feilmelding på Folketelingen - Unhandled Exception: Range check error.

Recommended Posts

Kriste

Hei,

Får opp denne når jeg skal sjekke i 1900 tellingen i "1201 Bergen" : Unhandled Exception: Range check error.

Anette S. Clausen

Har du forsøkt å søke direkte i tellingsdataene for Bergen? http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f01301&fjernsok=true Der får ihvertfall ikke jeg feilmeldinger.

Vi har problemer med koblingen mellom de landsomfattende tellingssøkene og selve dataene, men å søke i hver enkelt database skal fungere helt fint.

Kriste

Har du forsøkt å søke direkte i tellingsdataene for Bergen? http://digitalarkive...1&fjernsok=true Der får ihvertfall ikke jeg feilmeldinger.

Vi har problemer med koblingen mellom de landsomfattende tellingssøkene og selve dataene, men å søke i hver enkelt database skal fungere helt fint.

Det gikk greit, så lenge du vet at vedkommende er i Bergen. Men vet du ikke det så kan det by på problem.

Erling Krstiansen

Tore Trollsaas

.....Vi har problemer med koblingen mellom de landsomfattende tellingssøkene og selve dataene, men å søke i hver enkelt database skal fungere helt fint.

Det har vært noen problemer i det siste, som gjør det vanskelig å benytte digitalarkivet i det daglige. Er feilårsakene funnet, evt er problemene eskalert videre?

Noe estimert tidspunkt for ferdig løst?

mvh ToreT

Eva Tomter

Det er ikke mulig å søke i 1865-tellingen, uansett fylke.

Solveig R Håklev

Er du sikker? Jeg får til å søke f.eks. i denne databasen fra 1865 http://digitalarkive...ak=n&metanr=691 kan du se om det feiler hos deg hvis du gjør et vilkårlig søk etter en person?

Det er samme feil som i FT1900

Det hjelper ikke å søke på kommunenivå når man ikke vet hvor i landet eller hvilket fylke/kommune personen befinner seg i

Søkte f.eks. på Ole Peders(en) Vest Agder . Kommer ikke videre herfra hvis jeg skal se på f.eks.5 i Vandse Farsund

Anette S. Clausen

Nei, det er jeg klar over, men du kan oppdatere nettsiden etter at den har feilet og foreta søket i databasen du da befinner deg i. Da vil du få fram de 5 treffene du fikk i det landsomfattende søket. Tungvint, men det er den løsningen vi kan tilby til vi får fikset problemet.

Anette S. Clausen

Feilen er fikset og det er nå mulig å foreta landsomfattende søk i alle folketellingene igjen.

Astrid Gran Skjæret

Hva er det jeg gjør feil da? For 1801-tellinga får jeg opp denne beskjeden når jeg søker:

Denne nettsiden er ikke tilgjengelig

Det kan hende at nettsiden på http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe er midlertidig nede eller flyttet permanent til en ny nettadresse.

Feil 10 (net::ERR_ACCESS_DENIED): Ukjent feil.

-Og for 1865-tellinga kommer denne beskjeden....

Denne nettsiden er ikke tilgjengelig

Feil 10 (net::ERR_ACCESS_DENIED): Ukjent feil.

Tone Merete Bruvik

Det ser ut for at dette er i orden nå. Det ser ut for at dette var en forbigående feil.

Astrid Gran Skjæret

Det ser ut for at dette er i orden nå. Det ser ut for at dette var en forbigående feil.

Jeg får fortsatt opp den samme feilmeldinga på 1801-tellinga. 1865 er i orden nå.

Hilsen Astrid Gran Slkæret

Tone Merete Bruvik

Det var litt merkelig. Jeg har ikke dette problemt når jeg nå prøver. Du kan eventuelt ta kontakt med oss dirrekte hvis du forsatt har problemer, slik at vi skal finne ut hva det kan være.