Gå til innhold
Arkivverket
Leif Salicath

Registre over skilsmisser, finnes de og kan en få tilgang ?

Recommended Posts

Leif Salicath

Et riktig komplisert slektsproblem omfatter minst en skilsmisse og 4 ekteskap.

Nå gjenstår det om mulig å finne når skilsmissen var og jeg lurer derfor på om skilsmisser er digitalisert og om det er mulig å se kildene på nettet. Den aktuelle skilsmissen (jeg har fødselsdato for barn både før og etter) er trolig mellom 1910 og 1923. Trolig i Oslo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Salicath

Bump !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Nå gjenstår det om mulig å finne når skilsmissen var og jeg lurer derfor på om skilsmisser er digitalisert og om det er mulig å se kildene på nettet. Den aktuelle skilsmissen (jeg har fødselsdato for barn både før og etter) er trolig mellom 1910 og 1923. Trolig i Oslo.

Slikt materiale er ikke digitalisert. Etter hukommelsen var gangen i skilsmissesaker omkring 1920 at de ble forberedt av Fylkesmannen og avgjort i Justisdepartementet. Fylkesmannsarkivene er i statsarkivene, mens departementsarkivene er i Riksarkivet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Salicath

Tusen takk, Kristian.

Jeg forsøker i første omgang å finne noen i slekten som vet noe, men nå vet jeg da ihvertfall at jeg må dypdykke for å få konkret info.

mvh

Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.