Gå til innhold
Arkivverket
Leif Salicath

Slekt i Scotland - har navn, søker adr. eller telefonnr.

Recommended Posts

Leif Salicath

Jeg har forsøkt "alt" på google og videre på div. company-search, men når aldri helt frem. Er det noen som kan sende meg på rett spor.

De jeg søker er to levende personer som jeg ser omtalt flere steder på google, men lenger kommer jeg altså ikke. Navnene er såpass unike at det ikke er særlig fare for forvekslinger. Jeg har også funnet to mulige områder de er i (Glasgow eller Airdrie i North Lanarkshire).

Jeg fant også et firma en av de jobbet i, men epostadressen dit virker ikke lenger.

Det beste hadde vært å finne en brukbar postadresse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grete Jøraas

Ring utenlandsopplysningen (tror det er 1880)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Salicath

Takk for tipset, men det hjalp dessverre ikke. Jeg forsøkte nå dem, men de kunne bare søke på konkret sted og der var de ikke.

Andre forslag ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Salicath

Leif,

Begge disse websidene skulle hjelpe deg å finne folkene. Den andre trenger kansje at du registrerer deg før du får adressen.

http://www.thephoneb...search.publisha

http://www.numberway...hone-numbers/3/

Good luck

Jeg fant noe i Stirling og med ektemannens forbokstav. Det telefonnummeret som var der ser slik ut (01786) 831147. Hvis jeg skal forsøke å sende en sms hvordan skal jeg da skrive nummeret ? Stirling er i Scotland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svein Davidsen

Det telefonnummeret som var der ser slik ut (01786) 831147. Hvis jeg skal forsøke å sende en sms hvordan skal jeg da skrive nummeret ?

01786 er et landlinje nummer så jeg tror knapt et SMS vil komme fram. Et mobilnummer vil begynne med 07....

For å ringe Skottland/England etc fra Norge må du først slå koden for utlandet så 44, ta bort 0'en så resten av nummeret, dvs +441786 etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mariann Stokken

Eg har søskenbarn i Skottland (området Glasgow), kan heilt sikkert spør om hjelp der :-)))

Send meg ei PM, så skal eg sjå kva eg kan gjera imorgon :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Salicath

Tusen takk, det er fantastisk snilt av deg.

mvh

Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vix71

Hello

i think you may be trying to contact my family - i am a descendent of Ornulf af fjordene Salicath - I cannot speak Norwegian so the translation from these sites may not be correct!

however, if you are trying to contact me please feel free!

Victoria (grand-daughter of Ornulf)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grete Jøraas

Jeg fant noe i Stirling og med ektemannens forbokstav. Det telefonnummeret som var der ser slik ut (01786) 831147. Hvis jeg skal forsøke å sende en sms hvordan skal jeg da skrive nummeret ? Stirling er i Scotland.

for å ringe dette nr taster du 00 (ut av Norge) 1 (inn i UK) 786 (area code for Sterling) 831147

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svein Davidsen

for å ringe dette nr taster du 00 (ut av Norge) 1 (inn i UK) 786 (area code for Sterling) 831147

Nei, dette er feil "1" er inn i USA, for UK er det "44" .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niels Hegge

Nå har dette kanskje løst seg, men om ikke eller for andre som har lignende problem kan jeg tipse om å kontakte en lokal slektsforsker organisasjon, forklare problemstillingen og høre om de kan hjelpe.

Jeg har fått god hjelp i både England og USA for å lokalisere slekt. I Skottland finner jeg denne: http://www.safhs.org.uk/contact.asp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Salicath

Tusen takk Niels og Svein.

Jeg har idag også fått oversendt mailadressen til vedkommende, så nå ordner det seg.

Vix71: I have got your mail address and will contact you soon.

mvh (Best regards)

Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.