Gå til innhold
Arkivverket
Else Sæle

Hjelp til tyding i kirkebok fra Larvik

Recommended Posts

Kjell Lauritzen

Hei ! Jeg klarer ikke alt, men her er i hvert fall noe, så kan noen andre fylle ut og/eller korrigere:

Ungk. Even Andersen 40 aar født i Laurvig ....... ........ her ved Saugbruget. Arbeidsmand. Tømmermand.

Det står (?) intet ulovligt om .... nogen Maade kan hindre dette Ægteskab derfor indestaaer vi underskrevne mænd Anders Christensen Grøtting ......

Peder Olsen Bøe, begge arbeidsfolk og b.... i Byen. Tømmermænd. begge med (?) P....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Jeg får ikke helt tak i hva som står etter Grøtting, men ellers leser jeg den rubrikken slik:

At der intet ulovligt er, der paa nogen Maade kan hindre dette Ægteskab, herfor indestaae vi Undertegnede

Anders Christensen Grøtting.......(?)..... Peder Olsen Bøe, begge Arbeidsfolk og boesiddende i Byen. Tømmermænd.

begge med paaholden Pen.

Om brudgommen:

...født i Laurvig, tjent sig fri ved Saugbruget...osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aud Sandbu

Jeg får ikke helt tak i hva som står etter Grøtting,

Kan det stå .... fra Rødningen. ?

Eventuelt denne Anders Christensen bosatt i Feyer Rønningen: http://digitalarkive...5&merk=855#ovre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else Sæle

Tusen takk til dere alle tre for svar! Er det noen som vet hva som menes med at han har tjent seg fri ved sagbruket?

Aud: Det er nok ikke umulig at det er "Rødningen" det står, for hvis Even Andersen er den jeg tror han er, er han oppvokst i Feyer Rønningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.