Gå til innhold
Arkivverket
Steinar Sletten

Tyding av mors navn i kirkebok år 1852

Recommended Posts

Steinar Sletten

Barnet Erik nr 85 helt nederst på siden har far Arve Johannesson og mor Lisbeth .............. Qvamsdal

Er det en mulighet at det kan stå Sørensdtr. ? Eller er det rett som det står i Døypte i Lindås 1816-1885 : Larsdtr.?

Hadde passet og vert så mye mer logisk om det sto Sørensdtr..... Noen som kan ta en kikk?

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050826020336.jpg

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=101&filnamn=dp12631816&gardpostnr=4905&personpostnr=14695#nedre

Mvh

Steinar Sletten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Jeg synes også det står Sørensdr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Jeg leser det som Sorens. Barnet Erik (nr. 84, ikke 85) ble hjemmedøpt av Søren Qvamsdal. Kanskje hans morfar, da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar Sletten

Hei

Takk for støtte :)

Da er vi tre som leser det. Men får vel ligge det inn med en aldrig så liten notis bak tenkje deg.

God helg begge

Steinar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar Sletten

Jeg leser det som Sorens. Barnet Erik (nr. 84, ikke 85) ble hjemmedøpt av Søren Qvamsdal. Kanskje hans morfar, da?

84 ja :wacko: Søren Qvamsdal er i så fall på "feil" side av slekta og jeg har han derfor ikke i arkivet mitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Søren Qvamsdal er i så fall på "feil" side av slekta og jeg har han derfor ikke i arkivet mitt...

Nei, men dersom han er Eriks morfar, så er jo det nok en indikasjon på at morens navn skal være Sorensd./Sørensd. og ikke Larsd. Hjemmedøperens fornavn er i hvert fall helt tydelig Søren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive