Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Oddleiv Ringlund

Stasjonsmester Alstergre(e)n på Fåvang stasjon ca.1920.

Recommended Posts

Ann-Mary Engum

Fåvang Idrettslag 1923-1 995

... og den første forman nen var stasjonsmester Alstergren. Tittel Fåvang idrettslag 1923-1995

Navn Fåvang idrettslag ( creator)

Krekke, Sigurd

Morken, Rolf

Hjelstuen, Hans

Publisert no : Laget , 1995

Ann-Mary Engum

Aftenposten 1950.12.13

Tidligere stasjonsmester Fredrik Alstcrgren er død, 75 år gammel.Som ganske ung gikk han inn 1 jernbanens tjeneste. Hans forste sta sjon som mester var Blakstad. Han tjenstgjordc senere ved Få vang. Kirkenær og Jaren...samvittighetsfulle funk sjonar, og overalt hvor hanvirket, fikk han ved sitt lunehumorfylte vesen mange venner.Alstergren tok avskjed fra Jernbanen I1940 etter nær 40 års tjeneste

Aftenposten 1935.09.25

Stasjonsmester ved Jaren stasjon, Fredrik Alstergren, er 60 år Idag. Alstergren blev ansatt ved stats banene i 1898, blevtelegrafkyndig sta sjonsbetjent 1 1899og forfremmedes til stasjonsmester 1 1908.Han er en godt kjent skikkelse Innen . jernbaneetaten

Aftenposten 1934.07.05

...stasjonsmester ved Lier er kon stieutr stasjonsmester Fr. Alstergren, Jaren

Aftenposten 1934.07.28

statsbanenes hovedstyre igår er stasjonsmester K. Lærum, Ask, konstituert som stasjonsmester ved Lier. Stasjonsmester Alstergren, Jaren, som blev konstituert 1 stillingen 30. juni, er fritatt for å overta denne

Ann-Mary Engum

Kanskje mannen til Mary Elvira Alstergren Lysen?

Aftenposten 1977.10.06

Min kjære mann, vår gode far, min svigerfar og bror, vår svoger og on- kel Lars Lysen døde plutselig fra oss Idag. Jaren, 4. oktober 1977. Mary Hans Fredrik Marit Per Erik Øvrige familie Begraves..

Marcu Lindgren
På 3.6.2012 den 14.46, Ann-Mary Engum skrev:

Kanskje mannen til Mary Elvira Alstergren Lysen?

Aftenposten 1977.10.06

Min kjære mann, vår gode far, min svigerfar og bror, vår svoger og on- kel Lars Lysen døde plutselig fra oss Idag. Jaren, 4. oktober 1977. Mary Hans Fredrik Marit Per Erik Øvrige familie Begraves..

Hei! Nå er denne tråden ganske gammel, men. Mary Elvira f. Eriksen er min mormors tante,og er datter av stasjonsmester Gustav Eriksen, f.1875 i Fr.hald Mor er Hilma Torgersen f. i Oslo (Kristiania) Mary Elvira er "trolig" adoptert til Alstergreen, derfor navnet? Men må dobbeltsjekke nærmere med Mary Elviras niese:) 

Edited by Marcu Lindgren

Marcu Lindgren
1 time siden, Marcu Lindgren skrev:

Edited by Marcu Lindgren

Marcu Lindgren
På 19.1.2018 den 15.24, Marcu Lindgren skrev:

Kan noen slette de Siste tomme postene her? På forhånd takk :) 

Edited by Marcu Lindgren