Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Trenger litt hjelp til denne dåpen, nr 15:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5903&idx_id=5903&uid=ny&idx_side=-6

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Klokkerbok nr. 2 (1797-1810), Fødte og døpte 1798, side 6.

Mener at dette er den Anne Sophie som giftet seg i mitt forrige innlegg ;)

Forstår noe, men skulle gjerne hatt alle detaljer:

"28. May .......

... Husm: paa SundbyEyet Hendrich Jonsøn ..

....Frydenlund ......og hustru Oline Andersd(?)

........... T: Anne Søffren q (skal det være Anne, Søffrens kvinne?) pigen Maren

Olsdatter paa ....., pig. Gunil Mikkelsd(?) .......

Mi..: Enkem: Jon Andersøn ..... : ungk: .... Olsøn paa Sundby = Nils ...søn paa Graaff.

Takk til de som forsøker!

Min lesing:

"28. May som var 2dre Pinsedag Barnedaab fra Husm: paa SundbyEyet Hendrich Jonsøn i Pladsen Frydenlund og hustrues Oline Andersd: deres Dat. K: Anne Soffia q.f. pigen Mari Olsdat. paa Haaft, pig. Gunil Mikkelsd Hovtvet, M. f. Enkem: Jon Andersøn Amrud, ungk: Klas Olsøn paa Sundby = Nils Alvsøn paa Haaff."

q.f. er kvinnefadre, M.f. er mannefadre.

Stor takk! Da ble det orden!

For et rot jeg presterte med min "oversettelse" - visste jo at jeg hadde funnet Anne Sophie, men så begynner jeg å stokke det skikkelig til. Eneste unnskyldning er at det gikk mot midnatt etter en lang dag ute i sol og vind.. ;)

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.