Terje Vorland Skrevet Juli 15, 2012 Del Skrevet Juli 15, 2012 Ministerialbok 1825-1835, Sund prestegjeld, Hordaland. Side 229, løpenr. 19. Trenger hjelp til å tyde hva som står om giftemålet mellom Knud Nielsen og Marie Hansdatter. Under føde og oppholdssted står det: "Født på Krogei i Fanøe ???? nu Tofteraa" og hhv. "Kalve ????" Hva er ordene rett etter Fanøe og Kalve ? Hva står det i kolonnene for hhv. vaksinasjoner og tidligere giftemål ? Her er link til skannet kirkebok: http://www.arkivverk...%00%D2%A2%0A%27 Forøvrig en travel dag for presten, 7 par ble viet samme dag. Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aud Sandbu Skrevet Juli 15, 2012 Del Skrevet Juli 15, 2012 Født paa Krogei i Fanøe Kald, nu Tofteraae. Kalve M.S. Vaksinasjon: Han havt de naturl. Kopper. Hun vac. 3/7 1815 af Visbech. Tidligere giftermål: Skiftet sluttet 10/12 1828. Hans foregaaende Ægteskab ved Dødsfald ophørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Juli 15, 2012 Del Skrevet Juli 15, 2012 Etter Fanøe står det Kald. Etter Kalve ser det ut som om det står M. 8 (eller M. S.), men hva det evt. skal bety, vet jeg ikke. Kolonne for vaksinasjon: Han havt de naturl. Kopper Hun vacc. 3/7 1815 af Visbech Siste kolonne: Skiftet sluttet 10/12 1828. Hans foregaaende Ægteskab ved Dødsfald ophørt. Red.: Auds svar lå ikke der da jeg skrev. Beklager! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Vorland Skrevet Juli 15, 2012 Forfatter Del Skrevet Juli 15, 2012 Takk begge to for svar. Da antar jeg at M. S. står for Møkster Sogn. Terje Vorland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå